Bel Group gaat inzetten op plantaardige alternatieven

Beeld: Bel Group

Bel Group, waar bijvoorbeeld Babybel en Boursin onder vallen, ontwikkelt voor alle zijn producten een plantaardig alternatief.  La Vache qui rit komt in plantaardige vorm op de markt in de VS, UK, Canada en Duitsland. Eind oktober komt een plantaardige Boursin op de markt in de VS. Volgend jaar verschijnt daar een plantaardige mini Babybel.

De plantaardige alternatieven zijn deel van de ‘For all for good’ slogan van het bedrijf. Het bedrijf richt zich op vijf gebieden: duurzame landbouw, gezonde voeding, verantwoorde verpakkingen, de strijd tegen klimaatverandering en voedselzekerheid. Het bedrijf kondigde ook aan dat het cellofaan rond de  Mini Babybel composteerbaar wordt.

Bron: Bel Group

Lees ook
Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

ENOUGH opent vanaf oktober een productiefaciliteit in het Zeeuwse Sas van Gent waarmee extra capaciteit toe wordt gevoegd aan de eiwitmarkt. De fabriek produceert binnenkort duurzame niet-dierlijke eiwitbronnen. Met deze opschaling maakt het bedrijf een belangrijke stap in het proces van eiwittransitie.

WUR onderzoekt duurzame eiwitten van tomatenblad, schimmels en insecten

WUR onderzoekt duurzame eiwitten van tomatenblad, schimmels en insecten

Onderzoekers van Wageningen University & Research onderzoeken hoe we eiwitten kunnen produceren op een duurzame en circulaire manier, waarbij idealiter geen concurrentie is tussen voedsel voor mensen en dieren. Daarvoor werkt WUR aan projecten om eiwit te produceren uit tomatenbladen, schimmels en insecten.

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

Plan om Europese plantaardige voeding te promoten krijgt geen steun van Europese Commissie

De aanvraag van de Green Protein Alliance (GPA) voor subsidie om consumptie van lokaal geteelde plantaardige eiwitten te promoten, is niet gehonoreerd door de Europese Commissie. De Europese Commissie kende wel 38,1 miljoen euro steun toe aan de promotie van dierlijke producten. “In het licht van de actualiteiten is het niet honoreren extra wrang”,...