BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over
Ingrediëntenleverancier BENEO neemt het Nederlandse bedrijf Meatless over. Het management van Meatless, gevestigd in Goes, blijft na de overname in functie. Meatless produceert ingrediënten die gebruikt worden in plantaardige alternatieven voor vlees en vis.
De overname van Meatless past in de strategie van Süducker, moederbedrijf van BENEO, om meer focus te leggen op plantaardige eiwitten. Südzucker heeft als doel marktleider te worden voor plantaardige oplossingen en wil met de uitbreiding van BENEO een breder scala aan ingrediënten voor vlees- en visalternatieven bieden.
Meatless B.V. werd opgericht in 2005. Oprichter Jos Hugense is afkomstig uit een familie van slagers en vleesverwerkers en besloot in 2005 over te stappen naar de productie van plantaardige producten. Meatless levert aan de vegetarische en veganistische markt en produceert verschillende producten die worden gebruikt in plantaardige voedingsproducten in verschillende landen.
Bron: Südzucker Group
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Voedertarwe geschikt voor menselijke consumptie
Tarwe die als veevoer wordt geclassificeerd, is ook goed bruikbaar in verschillende toepassingen voor menselijke consumptie, blijkt uit onderzoek van Low Food en Flevo Campus. Drie innovatieve voedselproducenten, Tortilleria Taiyari, Boonzaak en Mothers Kitchen Almere, onderzochten onder leiding van onderzoeker Elzelinde van Doleweerd verschillende...
BENEO breidt uit met eerste halffabrikaat voor plantaardig kippenvlees
BENEO pakt de beurs Fi Europe dit jaar aan voor de volgende stap in zijn strategie om meer focus te leggen op plantaardige eiwitten. De ingrediëntenfabrikant plant zijn portfolio in het tweede kwartaal van 2023 uit te breiden met zijn allereerste halffabricaat: plantaardige stukjes kip. BENEO biedt de fabrikanten imitatieproducten van kippenvlees.
CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag
CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...