Bertolli-sauzen naar Enrico-Glasbest

bertolli

Enrico-Glasbest neemt per 4 januari een deel van Bertolli over van Unilever. Het gaat daarbij, naast andere merkrechten onder de Bertolli licentie, om de Europese activiteiten op het gebied van pastasauzen, pesto en mayonaise. De activiteiten in olijfolie en margarines verkocht Unilever eerder al aan andere partijen.

Initiatiefnemers van de overname zijn voormalig Unilever managers Aleks Fiege en Jet van Koten, die in het verleden beide nauw betrokken waren bij Bertolli. Ze trokken daarbij op met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Fiege en Van Koten krijgen een nieuwe rol bij Enrico-Glasbest als respectievelijk Directeur Marketing & NPD en Commercieel Directeur. "We zien een enorme potentie om, met meer aandacht en investeringen in kwaliteit, innovatie en marketing, meer waarde te gaan creëren", zeggen ze in het persbericht van Enrico-Glasbest. Ze hopen het merk weer tot bloei te kunnen brengen.

De omzet van Enrico-Glasbest stijgt van 30 naar 50 miljoen euro. Voor personeelsleden en productielocaties heeft de overname geen gevolgen. Bestaande producenten blijven gewoon de Bertolli-producten maken. De transactie wordt financieel mogelijk gemaakt door Victus Participations, het management en Rabobank. 

Thema's
Lees ook
Vion neemt rundvleesslachterij Adriaens over

Vion neemt rundvleesslachterij Adriaens over

Vion heeft het overnameproces van rundveeslachterij Adriaens in België succesvol afgerond. Het bedrijf begint met het integratieproces binnen de Vion Food Group. Alle medewerkers blijven binnen de Adriaens-organisatie.

Unilever: stabiele cijfers ondanks corona

Unilever: stabiele cijfers ondanks corona

De wereldwijde omzet van Unilever was in 2020 € 50,7 miljard euro. Dat is 2,4% minder dan in 2019, maar onderaan de streep boekte het bedrijf juist 0,8% meer winst: € 6,1 miljard in totaal.

Unilever belooft meer inclusie en toekomstbestendigheid

Unilever belooft meer inclusie en toekomstbestendigheid

Unilever doet diverse toezeggingen ter bevordering van inclusiviteit, een betere toekomstvoorbereiding en een verhoging van de levensstandaard in de waardeketen van het bedrijf.