Bertolli-sauzen naar Enrico-Glasbest

6 januari 2021

Enrico-Glasbest neemt per 4 januari een deel van Bertolli over van Unilever. Het gaat daarbij, naast andere merkrechten onder de Bertolli licentie, om de Europese activiteiten op het gebied van pastasauzen, pesto en mayonaise. De activiteiten in olijfolie en margarines verkocht Unilever eerder al aan andere partijen.

Initiatiefnemers van de overname zijn voormalig Unilever managers Aleks Fiege en Jet van Koten, die in het verleden beide nauw betrokken waren bij Bertolli. Ze trokken daarbij op met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Fiege en Van Koten krijgen een nieuwe rol bij Enrico-Glasbest als respectievelijk Directeur Marketing & NPD en Commercieel Directeur. "We zien een enorme potentie om, met meer aandacht en investeringen in kwaliteit, innovatie en marketing, meer waarde te gaan creëren", zeggen ze in het persbericht van Enrico-Glasbest. Ze hopen het merk weer tot bloei te kunnen brengen.

De omzet van Enrico-Glasbest stijgt van 30 naar 50 miljoen euro. Voor personeelsleden en productielocaties heeft de overname geen gevolgen. Bestaande producenten blijven gewoon de Bertolli-producten maken. De transactie wordt financieel mogelijk gemaakt door Victus Participations, het management en Rabobank. 

Altijd op de hoogte blijven?