Bertolli-sauzen naar Enrico-Glasbest

bertolli

Enrico-Glasbest neemt per 4 januari een deel van Bertolli over van Unilever. Het gaat daarbij, naast andere merkrechten onder de Bertolli licentie, om de Europese activiteiten op het gebied van pastasauzen, pesto en mayonaise. De activiteiten in olijfolie en margarines verkocht Unilever eerder al aan andere partijen.

Initiatiefnemers van de overname zijn voormalig Unilever managers Aleks Fiege en Jet van Koten, die in het verleden beide nauw betrokken waren bij Bertolli. Ze trokken daarbij op met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Fiege en Van Koten krijgen een nieuwe rol bij Enrico-Glasbest als respectievelijk Directeur Marketing & NPD en Commercieel Directeur. "We zien een enorme potentie om, met meer aandacht en investeringen in kwaliteit, innovatie en marketing, meer waarde te gaan creëren", zeggen ze in het persbericht van Enrico-Glasbest. Ze hopen het merk weer tot bloei te kunnen brengen.

De omzet van Enrico-Glasbest stijgt van 30 naar 50 miljoen euro. Voor personeelsleden en productielocaties heeft de overname geen gevolgen. Bestaande producenten blijven gewoon de Bertolli-producten maken. De transactie wordt financieel mogelijk gemaakt door Victus Participations, het management en Rabobank. 

Thema's
Lees ook
Sensorisch Marktonderzoeksbureau ESSENSOR neemt Centrum voor Smaakonderzoek over

Sensorisch Marktonderzoeksbureau ESSENSOR neemt Centrum voor Smaakonderzoek over

Begin april heeft ESSENSOR het Centrum voor Smaakonderzoek (CSO) overgenomen. Beide bedrijven zijn gevestigd in FoodValley Wageningen.

Zuivelacademie wordt overgenomen door SOL en ZON

Zuivelacademie wordt overgenomen door SOL en ZON

Ketenorganisatie ZuivelNL draagt digitale kennis- en leeromgeving ‘de Zuivelacademie’ over aan Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) en Zuivel Opleidingen Nederland (ZON). Op vrijdag 15 april werd de overdracht geformaliseerd door het tekenen van de overdrachtsovereenkomst door Hubert Andela (ZuivelNL), Arry Verhage (SOL) en Rien...

Joost Houben start als Vice President Customer Development voor Unilever Nederland

Joost Houben start als Vice President Customer Development voor Unilever Nederland

Joost Houben start per 1 april als Vice President Customer Development voor Unilever Nederland. Hij volgt daarmee Fred van Beek op, die per 1 april start als CEO van de Eijerkamp Retail Groep.