Bertolli-sauzen naar Enrico-Glasbest

bertolli

Enrico-Glasbest neemt per 4 januari een deel van Bertolli over van Unilever. Het gaat daarbij, naast andere merkrechten onder de Bertolli licentie, om de Europese activiteiten op het gebied van pastasauzen, pesto en mayonaise. De activiteiten in olijfolie en margarines verkocht Unilever eerder al aan andere partijen.

Initiatiefnemers van de overname zijn voormalig Unilever managers Aleks Fiege en Jet van Koten, die in het verleden beide nauw betrokken waren bij Bertolli. Ze trokken daarbij op met Enrico-Glasbest, dat als handelsbedrijf en producent een belangrijke speler is in de verkoop en distributie van met name Mediterrane levensmiddelen in de Benelux. Fiege en Van Koten krijgen een nieuwe rol bij Enrico-Glasbest als respectievelijk Directeur Marketing & NPD en Commercieel Directeur. "We zien een enorme potentie om, met meer aandacht en investeringen in kwaliteit, innovatie en marketing, meer waarde te gaan creëren", zeggen ze in het persbericht van Enrico-Glasbest. Ze hopen het merk weer tot bloei te kunnen brengen.

De omzet van Enrico-Glasbest stijgt van 30 naar 50 miljoen euro. Voor personeelsleden en productielocaties heeft de overname geen gevolgen. Bestaande producenten blijven gewoon de Bertolli-producten maken. De transactie wordt financieel mogelijk gemaakt door Victus Participations, het management en Rabobank. 

Thema's
Lees ook
Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Voedselwaakhond foodwatch heeft in verschillende Europese supermarkten de schappen van Knorr bouillonblokjes leeggehaald om consumenten te beschermen tegen gevaarlijke minerale oliën. Foodwatch beschuldigt fabrikant Unilever ervan de producten te blijven verkopen ondanks dat laboratoriumtests een verontreiniging met zogenaamde aromatische minerale oliën...

Unilever waarschuwt voor hoge kosteninflatie voedingsmiddelen

Unilever waarschuwt voor hoge kosteninflatie voedingsmiddelen

Unilever maakte donderdag 10 februari de jaaromzet van 2021 bekend. In het persbericht zegt het bedrijf hoge inflatiekosten te verwachten in de eerste helft van 2022.

Unilever verandert bedrijfsstructuur en schrapt 1500 banen

Unilever verandert bedrijfsstructuur en schrapt 1500 banen

Unilever schrapt komend jaar ongeveer 1500 managementbanen wereldwijd. Dat is het gevolg van een nieuwe organisatiestructuur binnen het bedrijf, meldt Unilever in een persbericht.