Bestuurder Louise Fresco vertrekt bij Unilever

Unilever

Prof. dr. ir. Louise O. Fresco neemt na acht jaar afscheid als niet-uitvoerend bestuurder van de raad van bestuur van Unilever. Dit maakte Unilever 8 maart bekend. Fresco is landbouw- en voedseldeskundige en is voorzitter van de Raad van Bestuur van Wageningen University & Research.

Chairman Marijn Dekkers van Unilever: “Ik wil Louise graag bedanken. Ze was van onschatbare waarde voor de raad van bestuur van Unilever en was een grote bron van advies en begeleiding in het bedrijfsleven. Met name met betrekking tot food, wetenschap en innovatie.”

De volgende bestuurders zowel uitvoerend als niet-uitvoerend zullen zich aanbieden voor herverkiezing tijdens de 2017 AVA: Nils Andersen, Laura Cha, Vittorio Colao, Marijn Dekkers, Ann Fudge, Judith Hartmann, Mary Ma, Streef Masiyiwa, Youngme Moon, Graeme Pitkethly, Paul Polman, John Rishton en Feike Sijbesma.

 
Lees ook
Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in coronacrisis

Unilever maakt honderden miljoenen vrij in strijd tegen het coronavirus. “Het is eigenlijk heel simpel: het gaat om mensen, eten en zeep”, zegt Hanneke Faber van Unilever op BNR.Unilever doneert voor zo’n €100 miljoen aan producten als zeep, schoonmaakmiddelen en houdbare etenswaren. De helft hiervan gaat naar het Covid...

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

Evenveel vrouwen als mannen in management Unilever

In het wereldwijde management van Unilever werken nu evenveel vrouwen als mannen. Dat laat de levensmiddelenmultinational weten in een persbericht. Het percentage vrouwen in managementposities is nu 50%, terwijl dat in 2010 nog 38% was. In het bestuursorgaan is nu 45% vrouw. Unilever meldt dat vooral voortgang is gemaakt in afdelingen waar vrouwen...

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever werkt samen met Afrikaanse boeren aan gewassendiversiteit

Unilever en het Wereld Natuur Fonds (WWF) gaan samenwerken met kleine boeren in Zuid-Afrika om weinig geteelde, droogtebestendige gewassen te introduceren. Het project past binnen de '50 Future Foods’-campagne die Unilever een jaar geleden startte rondom het merk Knorr. Op dit moment komt 75% van alle voeding op de wereld van slechts twaalf gewassen...