Beyond Meat en PepsiCo ontwikkelen plantaardige snacks

beyond meat

Beeld: michaelvave via Pixabay

The PLANeT Partnerschip is de nieuwe joint venture van Beyond Meat en PepsiCo. De Amerikaanse bedrijven gaan innovatieve plantaardige snacks en dranken ontwikkelen, maken en verkopen.

De nieuwe organisatie profiteert van Beyond Meats expertise in plantaardige vleesalternatieven (zie afbeelding) en de commerciële kwaliteiten van PepsiCo. Het relatief jonge merk Beyond Meat, dat in Nederland te koop is bij onder andere Albert Heijn en Jumbo, kan zo een grotere doelgroep bereiken, terwijl het gevestigde PepsiCo werkt aan het nastreven van duurzaamheidsdoelen. Beide bedrijven werken naar een duurzamer voedingsysteem en willen producten maken die goed zijn voor mens en planeet, aldus het persbericht. Over financiële details maken de partijen niets bekend.

Lees ook
The New Plant kiest voor duurzaam denken van MULTIVAC

The New Plant kiest voor duurzaam denken van MULTIVAC

Onlangs heeft The New Plant twee verpakkingslijnen, compleet met robots en een etiketteer- en markeringssysteem in gebruik genomen. De twee slimme dieptrekmachines van MULTIVAC zijn in staat om effectief te produceren.

Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

Beurswaarde Beyond Meat onderuit door aankondiging McPlant

McDonald's brengt met ingang van volgend jaar een eigen lijn vleesvervangers onder de naam McPlant. Het eerste vleesvrije product wordt een McPlant-burger, daarna volgen ook plantaardige kipstukjes en ontbijtbroodjes.

Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

Omzet en verlies Beyond Meat stijgen door corona

Beyond Meat verkocht drie maal zo veel van zijn producten tijden de lockdown. Om dit mogelijk te maken, investeerde het bedrijf. Dit leidde tot een netto verlies.