Beyond Meat en PepsiCo ontwikkelen plantaardige snacks

beyond meat

Beeld: michaelvave via Pixabay

The PLANeT Partnerschip is de nieuwe joint venture van Beyond Meat en PepsiCo. De Amerikaanse bedrijven gaan innovatieve plantaardige snacks en dranken ontwikkelen, maken en verkopen.

De nieuwe organisatie profiteert van Beyond Meats expertise in plantaardige vleesalternatieven (zie afbeelding) en de commerciële kwaliteiten van PepsiCo. Het relatief jonge merk Beyond Meat, dat in Nederland te koop is bij onder andere Albert Heijn en Jumbo, kan zo een grotere doelgroep bereiken, terwijl het gevestigde PepsiCo werkt aan het nastreven van duurzaamheidsdoelen. Beide bedrijven werken naar een duurzamer voedingsysteem en willen producten maken die goed zijn voor mens en planeet, aldus het persbericht. Over financiële details maken de partijen niets bekend.

Lees ook
Elektrifatie chipsfabriek

Elektrifatie chipsfabriek

Energieverbruik en emissies zijn een belangrijk onderwerp dat steeds hoger op de agenda komt. Ook bij de productie van chips. Eneco en PepsiCo starten een elektrificatieproject met een unieke hogetemperatuuropslag.

Partnerschap Beyond Meat en Disneyland Parijs

Partnerschap Beyond Meat en Disneyland Parijs

Beyond Meat en Disneyland Paris gaan samenwerken. Het plantaardige vlees van Beyond Meat komt het menu te staan in het hele resort inclusief beide themaparken, Disney Village en Disney Hotels.

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam nieuwe General Manager Beyond Meat

Jorg Oostdam is de nieuwe General Manager voor Europa bij Beyond Meat. Oostdam heeft meer dan twee decennia ervaring in de voedings- en retailsector. Hij gaat vanuit Nederland leiding geven aan de expansie van de producent van plantaardige producten in Europa.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren