Bier-ijs en ijs met bier

evmi-bierijs-benandjerrys2

Ben & Jerry’s en New Belgian Brewing lanceren in de Verenigde Staten een bier-ijscombinatie, speciaal voor Kerst en Oud en Nieuw. Het ijs combineert goed met het speciale bier en kan ook ín het bier worden gedaan, voor een ideale smaakcombinatie.

Dat melden ijsproducent Ben & Jerry’s  en brouwerij New Belgian Brewing.

Het ijs heeft de naam ‘Salted Caramel Brown-ie Ale’ en bevat bier (zonder alcohol) en stukjes gezouten karamel en fudge brownie. Het smaakt romig en heeft in de nasmaak bierachtige noten.

Het Ben & Jerry’s bier dat de Amerikaanse brouwerij New Belgian Brewing eerder dit jaar al op de markt had gebracht, krijgt nu een speciale versie onder de noemer 'New Belgium’s limited-edition Salted Caramel Brownie Brown Ale’. Het donkerkleurige bier smaakt licht, niet te zoet en heeft noten van zout, chocolade en vanille.

Zout en zoet

De beide producten hebben eenzelfde smaakprofiel met karamel en brownies, dus combineren ze goed samen. Een bolletje ijs in het bier geeft een combinatie van zoet en droogheid, stellen de bedrijven. Het zout laat daarbij het zoet mooi uitkomen.

Een deel van de opbrengsten van dit bier en ijs gaat naar Protect our Winters (PoW), een organisatie die ageert tegen klimaatverandering.

Foodpairing

Overigens zijn meer foodpairings van ijs van Ben & Jerry’s en New Belgian bieren mogelijk, stelt het Unilever-bedrijf. Tijdens eigen smaaksessies werd Accumulation White IPA bier bijvoorbeeld gekoppeld aan Strawberry Cheesecake ijs (bitter en zoet) en Fat Tire Amber Ale aan Chocolate Chip ijs (karamelachtig en chocoladekoekjessmaak).

Lees ook:

Lees ook
Swirl’s ijsje met Calvé pindakaas

Swirl’s ijsje met Calvé pindakaas

Pindakaas is hot en trendy. Daarom combineert Unilever twee van zijn merken in de Peanut Butter Swirl. Het gaat om een Ola-Swirl softijsje waarin Calvé pindakaas is verwerkt. Het ‘co-branding’-ijsje komt op 9 juli op de markt. Dat meldt Adformatie. Unilever speelt hiermee naar eigen zeggen in op een heuse pindakaastrend. Zo werd een week geleden in...