Bierverkoop met 36 procent gedaald

Bier_pixabay

Sinds het ingaan van de maatregelen tegen het coronavirus is de bierverkoop in Nederland met 36 procent gedaald. Sommige kleine brouwers hebben zelfs te maken met een daling van 90 procent. Dat maakt de vereniging Nederlandse Brouwers bekend.

“Veel van onze leden maken gebruik van de noodmaatregelen”, zegt Lucie Wigboldus, directeur Nederlandse Brouwers. “Ik ben tegelijkertijd trots op de verantwoordelijkheid die brouwers, ondanks de eigen verliezen, nemen richting de horeca. Evenementen worden kosteloos gecanceld en veel brouwers geven uitstel van betalingen.”

Alcoholproducenten zijn hard geraakt door het sluiten van de horeca en het uitstellen van festivals en sportevenementen. Naar verwachting zal de daling aanhouden zolang de maatregelen niet versoepeld kunnen worden, maar ook voor de periode daarna bestaat onzekerheid.

Heineken stelde deze maand de omzetprognose voor 2020 bij, nadat het bedrijf in het eerste kwartaal 4 procent minder bier en andere drank verkocht. Heineken waarschuwt dat de situatie in het tweede kwartaal nog een stuk slechter zal uitpakken, en verwacht bovendien een wereldwijde economische neergang die invloed zal hebben op de verkoop van bier.

Lees ook
Pronomar draagt bij aan hygiëne maatregelen rondom COVID-19

Pronomar draagt bij aan hygiëne maatregelen rondom COVID-19

De voedingsmiddelenindustrie is een van de branches waar hygiëne aan zeer strikte eisen gebonden is. Helemaal sinds de komst van het COVID-19 virus kent dit een nieuw hoogtepunt en worden bedrijven geacht alle richtlijnen en voorschriften voor hygiëne aan te scherpen. Zo merkt Pronomar, leverancier van droogsystemen, een toenemende interesse van voedingsmiddelenbedrijven...

VNO-NCW en MKB-Nederland roepen leden op om tweede lockdown te voorkomen

VNO-NCW en MKB-Nederland roepen leden op om tweede lockdown te voorkomen

Het gaat niet goed met de coronacijfers. Het aantal besmettingen neemt sterk toe en ook het aantal ziekenhuisopnames stijgt. Daarom roepen VNO-NCW en MKB-Nederland hun leden op om er alles aan te doen om een tweede lockdown te voorkomen.

AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

AB InBev introduceert nieuwe bieretiketten voor verantwoord drinken

Bierbrouwerij AB InBev gaat al haar bieretiketten aanpassen met tips voor verantwoord drinken, zoals ‘Drink niet als je zwanger bent’, ‘Drink niet als je rijdt’ en ‘Drink niet als je borstvoeding geeft’. Eind 2020 staan deze roulerende boodschappen op 60 procent van de etiketten, in 2021 op alle etiketten.