Booster: nieuwe prijs voor initiatieven om obesitas te verminderen

idee

Beeld: AbsolutVision via Unsplash

Food Innovation Hub lanceert Booster, een wedstrijd voor initiatieven om obesitas te verminderen. Er wordt drie keer 30.000 euro weggegeven. Kandidaten kunnen zich tot 1 oktober 2021 aanmelden.

Doel van Booster is om ideeën naar boven te halen voor partnerschap binnen de Food Innovation Hub Europe en verder. Kandidaten kunnen hier hun idee, activiteit en aanbod voorleggen. Het mag een bestaand initiatief zijn, maar je kunt je plan ook in uitvoering brengen middels de Booster. De focus ligt op impact, uitvoerbaarheid en samenwerking.

Winnende ideeën krijgen 30.000 euro om het initiatief verder uit te werken. Daarnaast word je een jaar lang begeleid en krijg je toegang tot een groot internationaal netwerk. Food Innovation Hub Europe wil op die manier de samenwerking met relevante partijen versnellen en het creëren van oplossingen om obesitas te verminderen boosten, aldus het persbericht van Foodvalley NL. Opgeven kan tot 1 oktober 2021 en de winnaars worden bekend gemaakt tijdens World Food Day op 15 oktober. 

Booster werd eind juli 2021 tijdens de UN Food Systems Pre-Summit in Rome bekend gemaakt door Marije Beens, directeur-generaal agro bij het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Beens: “Innovatie vereist een brede, holistische benadering en geïntegreerd beleid. Deze moeten worden ondersteund door partnerschappen met meerdere belanghebbenden op alle niveaus om effectieve innovaties op te schalen. Booster is een nieuwe prijs die dit soort samenwerkingen ondersteunt.” 

Voor meer informatie over Booster en aanmelden, klik hier

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Plantaardige eiwitfaciliteiten in kaart gebracht

Plantaardige eiwitfaciliteiten in kaart gebracht

Foodvalley NL heeft een overzicht gepubliceerd van Nederlandse faciliteiten voor het testen en opschalen van ingrediënten, halffabrikaten of eindproducten met plantaardige ingrediënten. Deze Protein Facility Map is bedoeld als hulpmiddel voor bedrijven die deze faciliteiten zelf niet hebben maar wel willen innoveren op dit gebied.

'Suikerrijk voedingspatroon in kindertijd leidde tot obesitas op latere leeftijd’

'Suikerrijk voedingspatroon in kindertijd leidde tot obesitas op latere leeftijd’

De obesitasepidemie onder volwassenen zou het resultaat kunnen zijn van veranderingen in het voedingspatroon die tientallen jaren geleden plaatsvonden. Dat suggereren onderzoekers van de universiteit van Tennessee, Knoxville in een nieuwe studie gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift Economics and Human Biology. De overconsumptie...

Chocolademaker Cadbury neemt portiecontrole voor kindertussendoortjes in eigen hand

Chocolademaker Cadbury neemt portiecontrole voor kindertussendoortjes in eigen hand

Mondelēz International presenteerde maandag zijn plannen om het aantal calorieën in chocolade- en koekproducten voor kinderen te verlagen tot maximaal 100 calorieën per stuk voor zijn merk Cadbury. Dit doet de multinational door de verpakkingen van de tussendoortjes te verkleinen. Door deze ‘geforceerde portiecontrole’ hopen ze bij te dragen aan de...