Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
PerkinElmer lanceert FT-IR platform voor nauwkeurige veiligheidstesten voor vloeibare voedingsmiddelen

PerkinElmer lanceert FT-IR platform voor nauwkeurige veiligheidstesten voor vloeibare voedingsmiddelen

Het bedrijf PerkinElmer lanceert een nieuw FT-IR testplatform voor vloeibare voedingsmiddelen. Dit testplatform komt inclusief software, gestroomlijnde workflows en twee nieuwe instrumenten: de LactoScope 300TM voor het analyseren van zuivel en de LQA 300TM voor wijn.

Onderzoekers WUR geven verbeterpunten voor recycling van drankenkartons

Onderzoekers WUR geven verbeterpunten voor recycling van drankenkartons

In opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hebben onderzoekers van Wageningen University & Research het recyclingpercentage van drankenkartons in Nederland berekend. Dit percentage komt uit op 31% in 2020. De onderzoekers gaven ook inzicht in verbeterpunten, die het recyclingpercentage in het meest gunstige scenario kunnen verhogen...

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.