Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Kan groente in de winkel en op je bord nog verser?

Kan groente in de winkel en op je bord nog verser?

Die vraag proberen Hessing Supervers en Brightlands Campus Greenport Venlo met ‘ja’ te beantwoorden in een nieuwe samenwerking, waarin ze met innovatieve oplossingen verse groente langer houdbaar willen maken.

Europees Parlement: benaming plantaardige zuivel mag blijven

Europees Parlement: benaming plantaardige zuivel mag blijven

Plantaardige alternatieven voor zuivel mogen in hun naam termen als ‘alternatief voor kaas’ of ‘variatie op melk’ blijven hanteren. Het Europees Parlement heeft het voorstel over een verbod op ‘zuiveltermen’ ingetrokken.

De werkdag van: Iris van der Gun, Holland Jersey

De werkdag van: Iris van der Gun, Holland Jersey

Het ‘speciale biertje’ in de zuivel Iris van der Gun is verantwoordelijk voor de logistiek en operations bij Holland Jersey, een zuivelbedrijf uit Nijkerk dat uitsluitend melk van Jerseykoeien verwerkt tot hoogwaardige zuivelproducten.  Wereldwijd komt zwartbonte Holstein-Friesian het meest voor. Daarnaast worden er in toenemende...