Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
TOP ontwikkelt conserveringsprocessen voor vlees en vleesvervangers zonder nitriet

TOP ontwikkelt conserveringsprocessen voor vlees en vleesvervangers zonder nitriet

De technologen van het Wageningse bedrijf TOP bv hebben een nieuwe technologie ontwikkeld dat vlees, vleesvervangers en hybride producten beschermt tegen de ‘botulismebacterie’ Clostridium botulinum, zonder dat daarvoor de reguliere nitraat- en nitrietapplicaties nodig zijn.

Meer vraag naar biologische melk

Meer vraag naar biologische melk

Volgens Wageningen University & Research groeide de biologische landbouw de afgelopen jaren. Jan Willem van den Berg, Sector specialist Agri bij ING Sector Banking, reageert op dit onderzoek. “Prijsbewuste consument kiest vaker voor biologische melk”.

Zesde editie Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat 6 maart van start

Zesde editie Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel gaat 6 maart van start

Van 6 tot 12 maart vindt de zesde editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel plaats in Nederland. De jaarlijks terugkerende campagne daagt deelnemers uit om één week lang vlees en zuivel te laten staan voor een positieve impact op de planeet.