Campagne tegen zuivelverspilling
Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.
Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak.
Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie.
Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Leden FrieslandCampina kiezen voor duurzaamheid
Onlangs vond de vergadering van de ledenraad van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina plaats. De leden namen besluiten over het Melkgeldreglement, duurzaamheid en uitbreiding van het werkgebied. FrieslandCampina stuurde na afloop het onderstaande persbericht.
KIDV publiceert factsheet over drankenkartons
Kennisinstituut Duurzaam Verpakken heeft een factsheet over drankenkartons gepubliceerd, met informatie over de inzameling, sortering en recycling van deze verpakkingen en welke duurzaamheidsaspecten daarbij een rol spelen. In deze factsheet wordt uitgelegd waarom drankenkartons volgende de KIDV de kwalificatie ‘redelijke recyclebaar’ hebben en wat...
Dierenbescherming verwacht toename zuivel met Beter Leven-keurmerk
De Dierenbescherming verwacht dat volgend jaar zo’n 35 boeren meedoen aan het Beter Leven-keurmerk. Volgens de dierenwelzijnsorganisatie is er sprake van een gestage groei van het keurmerk, alhoewel het achterblijft bij vlees . Daar profiteren zo'n 84 miljoen dieren van de eisen van het keurmerk.