Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Een houdbaarheidsindicator op versproducten in een maaltijdbox wordt door consumenten gezien als meerwaarde. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Food & Biobased Research, dat werd uitgevoerd in opdracht van HelloFresh.

Biologische melk direct van de boer

Biologische melk direct van de boer

Een samenwerking van Rechtstreex en Hoeve Rust-hoff maakt het voor het eerst mogelijk om biologische boerderijzuivel uit de regio te kopen. Voorheen was je voor biologische zuivel aangewezen op de supermarkt, maar sinds kort is de melk van Hoeve Rust-hoff verkrijgbaar via 50 afhaalpunten in Rotterdam, Den Haag, Gouda en Dordrecht.

Europees Parlement staat naamgeving vleesvervangers toe

Europees Parlement staat naamgeving vleesvervangers toe

Vrijdag 23 oktober stemde het Europees Parlement over de naamgeving van vleesvervangers. Met een ruime meerderheid werd het voorstel om vleesbenamingen alleen aan vleesproducten toe te kennen verworpen. Wel stemde het Parlement in met een verbod op namen als plantaardige yoghurt.