Campagne tegen zuivelverspilling

Schermafbeelding 2021-04-05 om 14.00.19

Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.

Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak. 

Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie. 

Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten. 

Lees ook
Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Geen verwarring meer over de houdbaarheid

Nooit meer verwarring tussen ‘houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot’ en daardoor de helft minder voedselverspilling. Dat is het doel van een nieuw anti-verspillingspact dat is ondertekend door meer dan 40 bedrijven in Frankrijk. Initiatiefnemer Too Good To Go wist onder meer grootmachten als Nestlé, Danone en Intermarché over de streep te trekken.

Nederlandse supermarkten onthullen cijfers voedselverspilling

Nederlandse supermarkten onthullen cijfers voedselverspilling

Van al het voedsel in Nederlandse supermarkten wordt gemiddeld 98,3% verkocht. 1,7% van het voedsel komt niet bij de consument terecht. Dit blijkt uit gezamenlijk onderzoek van supermarkten, Wageningen Universiteit & Research (WUR) en het ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit. Het verspilde voedsel bestaat voor een groot deel uit...

Houdbaarheidstips om verspilling tegen te gaan

Houdbaarheidstips om verspilling tegen te gaan

Nooit meer discussie over welke voedingsmiddelen wel of niet in de koelkast thuishoren. De Britse NGO Love Food Hate Waste maakte een overzicht waarin de beste houdbaarheidsstrategie voor alle voedingsmiddelen (van A tot Z) staan beschreven.