Campagne tegen zuivelverspilling
Met de publiekscampagne 'Kijk, ruik, proef en vouw' vraagt Zuivelpak aandacht voor de houdbaarheid van zuivel, in een poging voedselverspilling tegen te gaan.
Als consumenten kijken, ruiken en proeven, kunnen ze constateren dat een zuivelproduct vaak ook na de THT-datum prima gegeten of gedronken kan worden. Dat is de boodschap die centraal staat in de campagne. Daarnaast kun je een extra portie uit een yoghurt- of vlapak halen als je deze goed vouwt. Een leeg pak gaat voedselverspilling tegen en helpt bij de recycling van drankenkartons, aldus Zuivelpak.
Sinds begin april is de commercial die bij de campagne hoort te zien als pre-roll bij RTL XL. Op de campagnewebsite vind je meer informatie.
Zuivelpak is een initiatief van de zuivelindustrie, de supermarktbranche en drankenkartonproducenten.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid
Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.
Microplastics aangetroffen in vlees en zuivel
Wetenschappers hebben microplastics aangetroffen in vlees, bloed en melk van Nederlandse koeien en varkens. Bijna 80 procent van de geteste vlees- en zuivelproducten bevatte microplastics. Dat blijkt uit een steekproef van de Vrije Universiteit Amsterdam in opdracht van de Plastic Soup Foundation.
Samenwerking FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer
FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer gaan samenwerken. Gezamenlijk gaan de bedrijven verder met het ontwikkelen van een lokale keten voor plantaardige zuivelalternatieven met een goed verdienmodel voor de boer.