Campagne voor bruisend water start

11 augustus 2010

DEN HAAG - Op initiatief van de branchevereniging voor Frisdranken, Waters en Sappen (FWS) start de campagne ‘Bruisend mineraalwater; vaste prik!’

Met deze campagne wil FWS de voordelen van verpakt bruisend natuurlijk mineraalwater in Nederland onder de aandacht brengen.

De laatste jaren neemt de populariteit van voorverpakt bruisend mineraalwater weer toe, stelt FWS. Deze groei wil de vereniging met de campagne ondersteunen. "In de spots laten typetjes à la Gooische vrouwen het natuurlijk mineraalwater bruisen."

De campagne loopt via radiospotjes en op internet (ook via twitter en youtube). Dit sluit volgens FWS goed aan bij de doelgroep, die vaak onderweg is en dan water consumeert.

Koolzuurvrij populairst
Hoewel bruisend mineraalwater aan een opmars bezig is, is koolzuurvrij water onder Nederlandse consumenten met 64,7 procent nog steeds het populairst, stelt FWS-directeur Jouke Schat. Bruisend water wordt door 35,3 procent van de Nederlanders verkozen.

De campagne start 11 augustus en duurt tot en met 24 augustus). De maand augustus is gekozen, omdat het vooral in de zomer belangrijk is om voldoende te drinken, stelt FWS.

Beluister de radiospots

Lees ook:
Heineken lanceert 'Buizenpost'-spot (4 augustus 2010)

Nederlanders drinken meer fris (13 juli 2010)

Goedkeuring promotiecampagne groente en fruit (8 juli 2010) 

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over mineraalwater

Altijd op de hoogte blijven?