Cargill lanceert nieuw chocoladeconcept in Nederland

HyperFocal: 0

Cargill heeft het chocolademerk Veliche Gourmet, gericht op ambachtelijke afnemers, vorige week gelanceerd in Nederland. Op de Horecava-beurs in Amsterdam presenteerde het bedrijf voor het eerst diens Belgische chocolade aan het Nederlandse publiek.

Veliche Gourmet

Cargill maakt al langer Belgische chocolade onder het merk. Tot dusver was het beschikbaar in België, Groot Brittannië, Ierland en een aantal geselecteerde landen in Azië. De introductie in Nederland is de volgende stap naar uitbreiding in heel Europa.

Webshop

Ook lanceert het bedrijf een webshop waar afnemers de chocolade rechtstreeks kunnen bestellen, zonder minimaal bestelbedrag en met voorraadgarantie. Voor wie de voorkeur geeft aan kopen via de meer traditionele route, is Veliche Gourmet een samenwerking aangegaan met Bidfood.

Cargill

Eerder deze maand moest Cargill met ietwat teleurstellende cijfers komen; de omzet was in het tweede kwartaal van boekjaar 2018/2019 vier procent lager dan een jaar eerder. De nettowinst van het Amerikaanse concern daalde zelfs met twintig procent tot €741 miljoen. De chocoladedivisie is een van de onderdelen van Cargill die het minder goed deed door dalende verkopen en hogere kosten in de VS.

Lees ook
Peruaanse cacaoboeren krijgen eigen chocoladefabriek

Peruaanse cacaoboeren krijgen eigen chocoladefabriek

Chocolatemakers bouwt samen met Peruaanse cacaoboeren een verwerkingsfabriek voor cacao in Peru. De boeren zijn eigenaar van de fabriek en verdienen niet alleen aan hun cacao, maar ook aan de chocolade die ze er zelf van maken. Bianca van der Ha - Foodlog Chocolatemakers is een klein Amsterdams bedrijf dat biologische kwaliteitschocolade...

Grootste chocoladefabrikant breidt uit in Rusland

Grootste chocoladefabrikant breidt uit in Rusland

Chocoladefabrikant Barry Callebaut Group neemt het Russische Inforum over. Inforum produceert chocolade, coatings en vullingen en bedient veel bekende chocolademerken voor de Russische markt. Het bedrag dat Barry Callebaut voor de overname betaalde is niet bekend gemaakt. Barry Callebaut Barry Callebaut, ontstaan uit een fusie van het Belgische Callebaut...

Na 16 jaar is de strijd om KitKats ‘vier vingers’ nog niet voorbij

Na 16 jaar is de strijd om KitKats ‘vier vingers’ nog niet voorbij

Na 16 jaar procederen heeft KitKat nog geen duidelijkheid, schrijft De Standaard. Misschien mogen andere merken hun chocoladereep ook wel in de vorm van ‘vier vingers’ verkopen. Het Europese Hof van Justitie liet woensdag in een hoger beroep-uitspraak blijken dat het er nog niet van overtuigd is dat de vorm van KitKat-repen echt onderscheidend is. In...