Ingrediënten
HyperFocal: 0
HyperFocal: 0

Cargill heeft het chocolademerk Veliche Gourmet, gericht op ambachtelijke afnemers, vorige week gelanceerd in Nederland. Op de Horecava-beurs in Amsterdam presenteerde het bedrijf voor het eerst diens Belgische chocolade aan het Nederlandse publiek.

Veliche Gourmet

Cargill maakt al langer Belgische chocolade onder het merk. Tot dusver was het beschikbaar in België, Groot Brittannië, Ierland en een aantal geselecteerde landen in Azië. De introductie in Nederland is de volgende stap naar uitbreiding in heel Europa.

Webshop

Ook lanceert het bedrijf een webshop waar afnemers de chocolade rechtstreeks kunnen bestellen, zonder minimaal bestelbedrag en met voorraadgarantie. Voor wie de voorkeur geeft aan kopen via de meer traditionele route, is Veliche Gourmet een samenwerking aangegaan met Bidfood.

Cargill

Eerder deze maand moest Cargill met ietwat teleurstellende cijfers komen; de omzet was in het tweede kwartaal van boekjaar 2018/2019 vier procent lager dan een jaar eerder. De nettowinst van het Amerikaanse concern daalde zelfs met twintig procent tot €741 miljoen. De chocoladedivisie is een van de onderdelen van Cargill die het minder goed deed door dalende verkopen en hogere kosten in de VS.

Deel dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *