Cheesepop wint Duits-Nederlandse prijs

8 november 2016

Cheesepop heeft de Duits-Nederlandse prijs voor de Economie 2016 gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die zich onderscheiden in het grensoverschrijdende bedrijfsleven. Het bedrijf uit De Meern liet 23 kandidaten uit beide landen achter zich.

Het jonge, snelgroeiende Cheesepop brengt sinds 2015 gepofte kaas op de markt, dat bestaat uit 100 procent kaas, zonder toevoegingen.

Vorig jaar ging het bedrijf de Duitse markt op. De popcorn van kaas is inmiddels bij Duitse groothandels en bij verschillende supermarktketens zoals Eedeka en real verkrijgbaar.

Door een nieuwe productiemethode weet het bedrijf een krachtige kaassmaak naar voren te brengen.

'Nieuw jasje'

“Cheesepop laat zien hoe je door een innovatieve productiewijze een oer-Hollands en traditioneel product kunt doorontwikkelen en in een nieuw jasje kunt steken”, aldus Günter Gülker, directeur van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK).

Cheesepop was dit jaar ook geselecteerd in de Sélection Sial Innovation Paris en zat in 2015 in de top-10 van start-ups in Ketchum Food Lab.

De prijs is dit jaar voor de negende keer georganiseerd door de DNHK. Dit jaar was de uitreiking in het Haagse Gemeentemuseum, onder toeziend oog van minister-president Rutte.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?