'Chinese consument terecht kritischer'

25 januari 2012

HAARLEM - Producten uit het buitenland zijn in China populair. Maar tegelijk laat de Chinese consument zich vaker kritisch uit over westerse foodbedrijven op de Chinese markt. Lilian Kranenburg van ChinaMoves bespreekt tijdens de Food Top 100 enkele van de oorzaken en mogelijke gevolgen hiervan die haar zijn opgevallen.

Kranenburg gaat op 2 februari in op de belangrijkste trends en geeft een profiel van de Chinese stedeling. Ook bespreekt zij recente voedselschandalen en de gevolgen voor het gedrag van de consument.

Kranenburg is sinoloog. In 2008 richtte zij ChinaMoves op met het doel Nederlandse ondernemers te begeleiden in de formulering en onderbouwing van hun communicatiebeleid in China. Ondersteunt teams die samenwerken met Chinese partners; sparring buddy tijdens onderhandelingen, fungeert als intercultureel en strategisch klankbord. Zij verzorgt verder op maat gemaakte lezingen, speeches en cultuurtrainingen.

MVO
Andere spreker tijdens de middagbijeenkomst is André Nijhof. Hij is universitair hoofddocent van het European Institute for Business Ethics (EIBE) op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) en business ethics bij Nyenrode. Hij zal spreken over maatschappelijk verantwoord ondernemen in de voedingsmiddelenindustrie.

De Food Top 100 wordt opgediend op 2 februari bij Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Dagvoorzitter is Marcel Creemers van Nyenrode.

Bekijk het complete programma
> Aanmelden?

Lees ook:
Wie wordt nummer 1 in Food Top 100? (25 januari 2012)

'Kweekvlees wordt een alternatief' (25 januari 2012)

Nestlé bouwt trainingscentrum China (11 januari 2011)

Joint venture Silliker voor import uit Azië (12 december 2011)

Nieuwe EVMI/Nyenrode Food Top 100 (15 november 2011)

Doden door verontreinigd azijn China (22 augustus 2011)

Food-fraude in China: 2000 arrestaties (5 augustus 2011)

Kijk in ons nieuwsoverzicht voor:
Alle berichten over voeding in China

 

Altijd op de hoogte blijven?