Chiquita bananen kleuren roze in oktober

13 oktober 2017

Ruim 100 miljoen Chiquita bananen krijgen vanaf half oktober een onderscheidende helderroze sticker. De campagne is gestart in het kader van de ‘Oktober Borstkankermaand’. Chiquita wil zo het belangrijke onderwerp borstkanker onder de aandacht brengen van een breed publiek.

roze chiquita sticker Honderd miljoen Chiquita bananen krijgen wereldwijd de opvallende roze sticker. Hiermee wil het merk aandacht genereren voor een sensitief onderwerp waar veel mensen mee te maken krijgen, en niet alleen in de maand oktober. Met miljoenen nieuwe gevallen per jaar is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker bij vrouwen.

De banaan is een van de meest geliefde fruitsoorten in Nederland en wordt bijna dagelijks door jong en oud gegeten. "Onze bananen liggen in bijna ieder huishouden op de fruitschaal. Wij kunnen dus veel mensen bereiken en dat biedt ons de mogelijkheid om borstkanker onder de aandacht te brengen bij een groot publiek. Voor ons reden om deze campagne te starten”, zegt Franklin Ginus, directeur Benelux Chiquita.

Het bedrijf heeft als onderdeel van het corporate social responsibility beleid diverse initiatieven ontwikkeld die gericht zijn op voorlichting over en preventie van kanker. Zo bood het bedrijf in 2012 meer dan 470 vrouwen in Costa Rica gratis borstkankerscreenings aan. Dit jaar doneert Chiquita 350.000 dollar aan diverse kankerstichtingen.

Altijd op de hoogte blijven?