Chiquita lanceert duurzaamheidscampagne

EVMI_Chiquita

Chiquita startte eind maart de landelijke campagne 'Geel en Blauw maakt Groen'. Deze campagne brengt het duurzaamheidsbeleid van de bananenproducent onder de aandacht. De multimediale campagne toont consumenten welke initiatieven de multinational de afgelopen decennia heeft genomen om te verduurzamen.

Managing Director Franklin Ginus van Chiquita Nederland: “Uit onderzoek dat we jaarlijks uitvoeren blijkt dat Chiquita met 97% nog steeds een ongekend hoge bekendheid heeft in Nederland. We zien ook dat consumenten ons herkennen als kwalitatief, betrouwbaar en grappig merk. Hoewel we al meer dan 25 jaar actief zijn om de bananenproductie duurzamer te maken, bijvoorbeeld door waterbesparing en vermindering van pesticidegebruik, kunnen we dit nog wel duidelijker communiceren richting de consument. Ons programma ‘Behind The Blue Sticker’, dat staat voor duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, willen we met deze nieuwe campagne onder de aandacht van de consument brengen.”

In de campagne staan de twee bekende kleuren van Chiquita centraal. Het geel van de banaan en het blauw van de kwaliteitssticker van Chiquita. Leon Steijn, Managing Director van Communicatie- en PR bureau Cohn & Wolfe: "Geel en blauw maakt groen geeft dus feitelijk op een simpele wijze weer dat duurzaamheid inherent is aan het merk Chiquita. En dat is precies waar we naar streefden toen we startten met de ontwikkeling van de campagne.”

Marketing- en mediabureau Mediaxplain verzorgt de mediastrategie en mediaplanning. De campagne wordt uitgezet in de digital media, social media en out of home. Zo is de campagne zichtbaar op digitale schermen in en rondom winkelcentra en in abri’s. Ook wordt zowel display advertising als native advertising ingezet. Tot slot start Chiquita een Facebook campagne waarin het merk met klei-animaties de eigen duurzaamheidsinitiatieven onder de aandacht brengt. De campagne loopt tot eind april en is op de kanalen van Chiquita het hele jaar te volgen.

Lees ook:

 
Lees ook
Royal Koopmans organiseert webinar Duurzaamheid in beweging

Royal Koopmans organiseert webinar Duurzaamheid in beweging

Royal Koopmans wil het 175-jarig jubileum betekenisvolle inhoud meegeven en duurzaamheid in beweging zetten door de hele graanketen te verbinden en activeren. Daarom nodigt de grondstoffenproducent specialisten uit elke schakel van de keten uit voor het online event op 6 juli: Duurzaamheid in beweging.

VN organiseert wedstrijd voor bedrijven die het voedselsysteem transformeren

VN organiseert wedstrijd voor bedrijven die het voedselsysteem transformeren

Kleine en middelgrote bedrijven en start-ups die zich bezighouden met het transformeren van voedselsystemen, kunnen zich opgeven voor de Best Small Business-wedstrijd van de Verenigde Naties.

Schuttelaar & Partners en EVMI op zoek naar data

Schuttelaar & Partners en EVMI op zoek naar data

Milieuorganisaties, burgers en overheden: Iedereen lijkt te gruwen van plastic verpakkingen. En zeker van het afval dat dat met zich meebrengt. Waarom blijft het gebruik van plastic dan toch groeien, evenals de afvalberg die dat met zich meebrengt?  Auteur: Erik Kruisselbrink Foto’s: De Brabandere, Colruyt, Erik Kruisselbrink, Pack4food Genoeg...