Chiquita lanceert duurzaamheidscampagne

EVMI_Chiquita

Chiquita startte eind maart de landelijke campagne 'Geel en Blauw maakt Groen'. Deze campagne brengt het duurzaamheidsbeleid van de bananenproducent onder de aandacht. De multimediale campagne toont consumenten welke initiatieven de multinational de afgelopen decennia heeft genomen om te verduurzamen.

Managing Director Franklin Ginus van Chiquita Nederland: “Uit onderzoek dat we jaarlijks uitvoeren blijkt dat Chiquita met 97% nog steeds een ongekend hoge bekendheid heeft in Nederland. We zien ook dat consumenten ons herkennen als kwalitatief, betrouwbaar en grappig merk. Hoewel we al meer dan 25 jaar actief zijn om de bananenproductie duurzamer te maken, bijvoorbeeld door waterbesparing en vermindering van pesticidegebruik, kunnen we dit nog wel duidelijker communiceren richting de consument. Ons programma ‘Behind The Blue Sticker’, dat staat voor duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, willen we met deze nieuwe campagne onder de aandacht van de consument brengen.”

In de campagne staan de twee bekende kleuren van Chiquita centraal. Het geel van de banaan en het blauw van de kwaliteitssticker van Chiquita. Leon Steijn, Managing Director van Communicatie- en PR bureau Cohn & Wolfe: "Geel en blauw maakt groen geeft dus feitelijk op een simpele wijze weer dat duurzaamheid inherent is aan het merk Chiquita. En dat is precies waar we naar streefden toen we startten met de ontwikkeling van de campagne.”

Marketing- en mediabureau Mediaxplain verzorgt de mediastrategie en mediaplanning. De campagne wordt uitgezet in de digital media, social media en out of home. Zo is de campagne zichtbaar op digitale schermen in en rondom winkelcentra en in abri’s. Ook wordt zowel display advertising als native advertising ingezet. Tot slot start Chiquita een Facebook campagne waarin het merk met klei-animaties de eigen duurzaamheidsinitiatieven onder de aandacht brengt. De campagne loopt tot eind april en is op de kanalen van Chiquita het hele jaar te volgen.

Lees ook:

 
Lees ook
COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

COV streeft naar duurzame arbeid in de vleessector

Zomer 2021 startte de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en haar leden na gesprekken met de toenmalige Ministers van LNV en SZW, vakbonden en de dierenbescherming met het initiatief ‘Naar duurzame arbeid in de vleessector’.

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Avocado’s van supermarkt Picnic krijgen extra beschermlaagje voor langere houdbaarheid

Online supermarkt Picnic voegt een dun beschermlaagje toe aan avocado’s om deze langer eetbaar te houden. De bescherming is een plantaardig product afkomstig uit de schillen, zaden en pulp van vruchten, dat wordt aangebracht door de Nederlandse leverancier. Klanten van Picnic kunnen de vruchten hierdoor langer gebruiken.

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...