Chocomel gebruikt duurzame TBA Edge Bio-based verpakking van Tetra Pak

EVMI_FrieslandCampina Chocomel_bio-based verpakking

FrieslandCampina's Chocomel verpakt haar langhoudbare producten voortaan in de nieuwe innovatieve TBA Edge Bio-based verpakking van Tetra Pak. Deze drankverpakking is voor meer dan 80 procent gemaakt van plant-based materialen. Hiermee levert de verpakking een bijdrage aan het verminderen van grondstoffenschaarste en klimaatverandering.

TBA Edge Bio-based verpakking

Het karton van de TBA Edge Bio-based verpakking is geproduceerd uit het hout van verantwoord beheerde bossen, voorzien van het FSC-label. De plastic dop en plastic buitenlaag zijn geproduceerd uit plant-based materialen, met suikerriet als basis. De nieuwe verpakking levert een CO2-besparing tot 17 procent op. Dit blijkt uit een levenscyclusanalyse van het Zweedse milieuonderzoeksinstituut IVL.

De nieuwe Chocomel-verpakkking heeft bovendien een 4-sterren certificaat ‘Ok Biobased’ van Vinçotte gekregen. Vinçotte stelt wereldwijd vast wat het aandeel hernieuwbare grondstoffen in een verpakking is.

Friesland Campina Chocomel

Luuk Hoskam, Brand Leader Chocomel bij FrieslandCampina: "Deze innovatieve verpakking past bij onze strategie. De purpose van FrieslandCampina - nourishing by nature - staat voor betere voeding voor consumenten en goede inkomsten voor onze boeren, nu en in de toekomst. Een verpakking die gemaakt is van een maximale hoeveelheid natuurlijke, plant-based materialen, past daarbij."

Chocomel kiest bewust voor het milieuprofiel van plant-based materialen als differentiator naar retail en consument en versterkt daarmee het duurzame imago van haar merk. Zij bouwt voort op het UTZ-label voor gecertificeerde cacao - het belangrijkste ingrediënt van deze drank.

Tetra Pak

Frank Vandewal, Environment Manager van Tetra Pak: "Wij zijn verheugd dat een toonaangevend merk als Chocomel kiest voor onze verpakkingen. De plant-based materialen die wij gebruiken kunnen opnieuw groeien en zij spelen daarom een belangrijke rol in het verminderen van grondstoffenschaarste en klimaatverandering."

In de jaarlijkse verpakkingsspecial leest u alles over verpakkingen. De editie van 2018 wordt dit najaar meegestuurd met Bakkers in bedrijf, EVMI, Pompshop, Vakblad IJs, Vismagazine en Vlees+. Wilt u deze special ontvangen? Neem dan nu een abonnement op EVMI!

 
Lees ook
Nieuwe etiketteerlijn voor De Kroes

Nieuwe etiketteerlijn voor De Kroes

Maaltijd- en vleeswaren specialist De Kroes wil zich onderscheiden met producten die eerlijk en smaakvol zijn en er goed uitzien. Dankzij een nieuwe weeg- en etiketteerlijn is de presentatie van de producten strak aan alle kanten.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.

FrieslandCampina publiceert klimaatplan ‘Op weg naar klimaatneutrale zuivel’

FrieslandCampina publiceert klimaatplan ‘Op weg naar klimaatneutrale zuivel’

Als onderdeel van het integrale duurzaamheidsprogramma Nourishing a better planet publiceerde FrieslandCampina vorige week het klimaatplan ‘Op weg naar klimaatneutrale zuivel’. Uiterlijk in 2050 wil FrieslandCampina netto-klimaatneutraal zuivel produceren. Het klimaatplan bevat doelstellingen en concrete acties met als ijkpunt een significante reductie...