Chr. Hansen verkozen tot duurzaamste bedrijf ter wereld

G100RankingImage-1024x513

Het Deense Biotech-bedrijf Chr. Hansen is op het World Economic Forum in Zwitserland uitgeroepen tot duurzaamste bedrijf ter wereld.

Vandaag werd op het World Economic Forum de jaarlijkse Global 100 gepresenteerd, een lijst van de honderd duurzaamste bedrijven die wordt samengesteld door het Canadese magazine Corporate Knights. Ieder jaar vergelijkt Corporate Knights meer dan 7500 bedrijven op basis van een aantal KPI’s op het gebied van duurzaamheid.

“We zijn enorm trots op deze eer,” laat CEO Mauricio Graber van Chr. Hansen weten in een persbericht. “Ons bedrijf zet zich in voor bredere adoptie van natuurlijke oplossingen. Ik geloof dat een van de redenen dat we op nummer 1 staan is dat de wereld de kracht van goede bacteriën begint te begrijpen, evenals hun belang bij enkele van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat. Denk aan voedselverspilling en overmatig gebruik van antibiotica. Ook worden we erkend voor onze inspanning om onze impact op de VN Werelddoelen te meten. 82% van onze omzet ondersteunt die doelen direct.”

Food in de Global 100

Chr. Hansen is het enige bedrijf uit de food branche dat de top 10 heeft gehaald. Unilever, vaak gezien als de vooroplopende multinational in de branche, staat op plaats 65. Verder is het Amerikaanse Campbell Soup Company de enige grote voedingsmiddelenproducent die de lijst heeft gehaald.

Lees ook
KIDV publiceert factsheet over drankenkartons

KIDV publiceert factsheet over drankenkartons

Kennisinstituut Duurzaam Verpakken heeft een factsheet over drankenkartons gepubliceerd, met informatie over de inzameling, sortering en recycling van deze verpakkingen en welke duurzaamheidsaspecten daarbij een rol spelen. In deze factsheet wordt uitgelegd waarom drankenkartons volgende de KIDV de kwalificatie ‘redelijke recyclebaar’ hebben en wat...

Invest-NL en StartLife werken samen aan een duurzaam, klimaatneutraal voedselsysteem

Invest-NL en StartLife werken samen aan een duurzaam, klimaatneutraal voedselsysteem

De Nederlandse impact-investeerder Invest-NL en startupaccelerator StartLife kondigden vandaag, 11 oktober een strategisch partnerschap aan. Gezamenlijk willen de partijen de ontwikkeling en snelle groei bevorderen van startups en scale-ups die de transitie naar een duurzaam en klimaatneutraal voedselsysteem ondersteunen.

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren