Chr. Hansen verkozen tot duurzaamste bedrijf ter wereld

G100RankingImage-1024x513

Het Deense Biotech-bedrijf Chr. Hansen is op het World Economic Forum in Zwitserland uitgeroepen tot duurzaamste bedrijf ter wereld.

Vandaag werd op het World Economic Forum de jaarlijkse Global 100 gepresenteerd, een lijst van de honderd duurzaamste bedrijven die wordt samengesteld door het Canadese magazine Corporate Knights. Ieder jaar vergelijkt Corporate Knights meer dan 7500 bedrijven op basis van een aantal KPI’s op het gebied van duurzaamheid.

“We zijn enorm trots op deze eer,” laat CEO Mauricio Graber van Chr. Hansen weten in een persbericht. “Ons bedrijf zet zich in voor bredere adoptie van natuurlijke oplossingen. Ik geloof dat een van de redenen dat we op nummer 1 staan is dat de wereld de kracht van goede bacteriën begint te begrijpen, evenals hun belang bij enkele van de grote uitdagingen waar de wereld voor staat. Denk aan voedselverspilling en overmatig gebruik van antibiotica. Ook worden we erkend voor onze inspanning om onze impact op de VN Werelddoelen te meten. 82% van onze omzet ondersteunt die doelen direct.”

Food in de Global 100

Chr. Hansen is het enige bedrijf uit de food branche dat de top 10 heeft gehaald. Unilever, vaak gezien als de vooroplopende multinational in de branche, staat op plaats 65. Verder is het Amerikaanse Campbell Soup Company de enige grote voedingsmiddelenproducent die de lijst heeft gehaald.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Verstegen Spices & Sauces genomineerd voor de EZK Energy Award

Verstegen Spices & Sauces genomineerd voor de EZK Energy Award

Verstegen Spices & Sauces is een van de drie genomineerden voor de EZK Enery Award 2022. Dat is een award voor bedrijven die zich onderscheiden op het gebied van energiebesparing, duurzame energieopwekking en/of het gebruik van hernieuwbare (duurzame) warmte. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat (EZK) stelt de prijs beschikbaar.

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Worstenmerk Brandt & Levie start sharefunding voor meer duurzame worst

Het Amsterdamse biologische worstenmerk Brandt & Levie start een sharefunding campagne om haar internationale- en vegan groeiambities waar te maken. Het merk heeft als doel om ervoor te zorgen dat in 2028 de helft van de worst die in Noordwest-Europese huishoudens wordt gegeten verantwoord is.

Leden FrieslandCampina kiezen voor duurzaamheid

Leden FrieslandCampina kiezen voor duurzaamheid

Onlangs vond de vergadering van de ledenraad van Zuivelcoöperatie FrieslandCampina plaats. De leden namen besluiten over het Melkgeldreglement, duurzaamheid en uitbreiding van het werkgebied. FrieslandCampina stuurde na afloop het onderstaande persbericht.