Christmas Bow-label wint Packaging Innovations Award

24 november 2016

Het Christmas Bow-label als strik op een Coca-Colafles heeft de Packaging Innovations Award gewonnen. De prijs werd toegekend aan Eshuis tijdens vakbeurs Packaging Innovations in Zaanstad.

Het Bow-label is een smalbaan rotatieoplossing die kan worden toegepast op standaard hogesnelheid etiketteermachines.

Oorspronkelijk werden de labels met de hand gemaakt. Coca-Cola heeft Eshuis verzocht om hetzelfde product op industriële schaal te vervaardigen.

Het Bow-label is ontwikkeld na 18 maanden r&d, ontwikkelen en veel testen. Het wrap-around label, dat uit 3 lagen bestaat, is geproduceerd op een speciaal ontwikkelde, nieuwe machine.

Het label dat er extra feestelijk uitziet, bijvoorbeeld voor de Kerstdagen, kan bij bottelaars op dezelfde snelheid worden verwerkt als met een standaard label (40.000 flessen per uur). Het is bedoeld voor 39 landen in 21 verschillende formaten.

De prijs werd bepaald op basis van een vakjury en stemmen van aanwezigen op de vakbeurs.

Stazak als weckpot

Op de tweede plaats eindigde de Jar Bag van Schur; een stazak die door de speciale bedrukking en vormgeving het uiterlijk heeft van een weckpot. Derde werd Foodmailer, een duurzaam verpakkingsconcept van Bunzl Retail & Industry.

De prijzen werden uitgereikt op 23 november 2016. De beurs Packaging Innovations duurt nog tot en met donderdag 24 november.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?