Coca-Cola België lanceert Fïnley

Coca-Cola komt in België met een nieuwe frisdrank voor volwassenen. Frisdrank Fïnley is caloriearm, met een ‘matuur smaakpalet’ en natuurlijke ingrediënten, zoals fruitsap.

Volgens Coca-Cola België daalt de populariteit van koolzuurhoudende frisdranken met de leeftijd van consumenten. Zo drinkt slechts 1 op de 10 volwassenen frisdrank als favoriete drank tijdens pauzes.

Alternatief

De nieuwe Fïnley wil een caloriearm alternatief bieden met 'gesofisticeerde smaken' die afgestemd zijn op de 'veeleisende smaakpapillen van volwassenen'. Het houdt qua smaak het midden tussen zoet en bitter. 

De ontwikkeling van de nieuwe frisdrank startte in 2011. Het is volledig in België ontwikkeld, in het R&D-centrum in Anderlecht (Brussel). Dit is het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld.

Fïnley heeft natuurlijke aroma’s in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes (grapefruit) en citroen-vlierbloesem. De vruchtendrank is caloriearm (20 kcal per 100 ml), gezoet met suiker en stevia, en bevat geen conserveermiddelen.

Derde stevia-drank

De frisdrank is in België de grootste introductie sinds Coca-Cola Zero. Het is bij onze zuiderburen de derde drank die Coca-Cola met stevia op de markt brengt, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013. Fïnley past volledig in de strategie van het concern ‘om de calorie-voetafdruk te verlagen’.

Fïnley is in Frankrijk overigens ook op de markt. Daar zijn er behalve bloedsinaasappel-pompelmoes en citroen-vlierbloesem ook de smaken cranberry-sinaasappel en tonic.

De frisdrank is sinds 2 september in België verkrijgbaar bij supermarkten en in het out-of-homekanaal, in petfles (1,5 liter) en blikje (25 cl).

Lees ook:

Vitaminwater VS nu weer zónder stevia (14 augustus 2014)

Coca-Cola brengt CO2-voetafdruk omlaag (19 juni 2014)

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Coca-Cola en Pepsi stoppen met E433 (7 mei 2013)

Meer over
Lees ook
Staatssecretaris Blokhuis keurt voedselkeuzelogo Coca-Cola af

Staatssecretaris Blokhuis keurt voedselkeuzelogo Coca-Cola af

Coca-Cola voerde begin deze maand zijn eigen voedselkeuzelogo in, gebaseerd op het Evolved Nutrition Label. Staatssecretaris Paul Blokhuis betreurt het initiatief en noemt het gebruik van het logo voor één product(groep) “per definitie geen goed idee”.  Het etiket van Coca-Cola lijkt op het ‘verkeerslichtsysteem’...

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Winkelen, ontvangen, genieten, ophalen, reinigen, navullen en hergebruiken. Dat is het mantra van het nieuwe initiatief ‘Loop’, waar multinationals als Nestlé, Unilever, Mondelez, en Danone zich al bij hebben aangesloten. Consumenten krijgen verpakkingen in bruikleen en sturen deze terug wanneer het product op is. Loop is een...

AB InBev investeert miljoenen in onderzoek naar cannabisdrankjes

AB InBev investeert miljoenen in onderzoek naar cannabisdrankjes

Brouwerijmultinational AB InBev gaat samenwerken met de cannabisproducent Tilray om onderzoek te doen naar cannabisdrankjes. AB InBev heeft interesse in niet-alcoholische dranken die de stoffen tetrahydrocannabinol (THC) en cannabidiol (CBD) bevatten. Met het onderzoek willen de multinationals inzicht krijgen in de technische en commerciële mogelijkheden...