Coca-Cola België lanceert Fïnley

Coca-Cola komt in België met een nieuwe frisdrank voor volwassenen. Frisdrank Fïnley is caloriearm, met een ‘matuur smaakpalet’ en natuurlijke ingrediënten, zoals fruitsap.

Volgens Coca-Cola België daalt de populariteit van koolzuurhoudende frisdranken met de leeftijd van consumenten. Zo drinkt slechts 1 op de 10 volwassenen frisdrank als favoriete drank tijdens pauzes.

Alternatief

De nieuwe Fïnley wil een caloriearm alternatief bieden met 'gesofisticeerde smaken' die afgestemd zijn op de 'veeleisende smaakpapillen van volwassenen'. Het houdt qua smaak het midden tussen zoet en bitter. 

De ontwikkeling van de nieuwe frisdrank startte in 2011. Het is volledig in België ontwikkeld, in het R&D-centrum in Anderlecht (Brussel). Dit is het tweede grootste innovatiecentrum van Coca-Cola wereldwijd. Elk jaar worden hier zo’n 350 innovaties voor 108 landen wereldwijd ontwikkeld.

Fïnley heeft natuurlijke aroma’s in de smaken bloedsinaasappel-pompelmoes (grapefruit) en citroen-vlierbloesem. De vruchtendrank is caloriearm (20 kcal per 100 ml), gezoet met suiker en stevia, en bevat geen conserveermiddelen.

Derde stevia-drank

De frisdrank is in België de grootste introductie sinds Coca-Cola Zero. Het is bij onze zuiderburen de derde drank die Coca-Cola met stevia op de markt brengt, na Nestea in 2012 en Sprite in 2013. Fïnley past volledig in de strategie van het concern ‘om de calorie-voetafdruk te verlagen’.

Fïnley is in Frankrijk overigens ook op de markt. Daar zijn er behalve bloedsinaasappel-pompelmoes en citroen-vlierbloesem ook de smaken cranberry-sinaasappel en tonic.

De frisdrank is sinds 2 september in België verkrijgbaar bij supermarkten en in het out-of-homekanaal, in petfles (1,5 liter) en blikje (25 cl).

Lees ook:

Vitaminwater VS nu weer zónder stevia (14 augustus 2014)

Coca-Cola brengt CO2-voetafdruk omlaag (19 juni 2014)

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Coca-Cola en Pepsi stoppen met E433 (7 mei 2013)

Meer over
Lees ook
Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Uit cijfers van Break Free From Plastic bleek dit jaar dat de bedrijven Coca-Cola, PepsiCo en Nestlé het grootste aandeel hadden in het plastic zwerfafval in Europa. Juist die merken hebben begin dit jaar nieuwe ambities gesteld om het recyclen van hun plastic verpakkingen te bevorderen. Zijn ze echt bereid die vervuiling aan te pakken, of hebben...

Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

Coca-Cola heeft flinke wijzigingen aangekondigd in de top van het bedrijf. Brian Smith wordt per 1 januari benoemd tot COO, een positie die vacant is sinds James Quincey in het voorjaar van 2017 CEO werd. Brian Smith is al sinds 1997 in dienst bij Coca-Cola, en is op dit moment verantwoordelijk voor de divisie Europa, Midden-Oosten en Afrika. Naast...

Coca-Cola heeft interesse in cannabisdrankjes

Coca-Cola heeft interesse in cannabisdrankjes

Coca-Cola voert gesprekken met Canadese cannabisproducent Aurora Cannabis om mogelijk wiet-drankjes te gaan produceren. Dat bericht de Canadese nieuwszender BNN Bloomberg. Het zou een baanbrekende stap zijn: een iconische frisdrankproducent als Coca-Cola die de marihuanasector betreedt. Toch zeggen bronnen van BNN Bloomberg dat de onderhandeling met...