Coca-Cola betreedt hard selzer-markt
Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.
De hard seltzer-trend komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is de laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje erg populair. De drank bevat geen suiker en bevat minder calorieën dan frisdrank en is eveneens een populair alternatief voor bier.
Drie smaken
Coca-Cola brengt drie smaken op de markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Het is de eerste keer dat Coca-Cola een drankje met alcohol op de Nederlandse markt brengt. Daarom is de bijbehorende marketingcampagne gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.
Nieuwe categorie
Meer over
Lees ook
Gearomatiseerd bruiswater met alcohol alternatief voor teruglopende verkopen frisdrank en bier
Hard seltzers zijn een doorslaand succes in de VS en staan wellicht voor een doorbraak in Europa. Het is een laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje. Coca-Cola kan niet achterblijven. Onder het merk Topo Chico lanceert Coca-Cola dit jaar nog een Lemon-Lime hard seltzer.
Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking
Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.
Coca-Cola brengt energiedrank op de markt
Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken. Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract,...