Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Topo ChIco HARD SELTZER_coca cola

Foto: Coca-Cola

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland. 

De hard seltzer-trend komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is de laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje erg populair. De drank bevat geen suiker en bevat minder calorieën dan frisdrank en is eveneens een populair alternatief voor bier.

Drie smaken

Coca-Cola brengt drie smaken op de markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Het is de eerste keer dat Coca-Cola een drankje met alcohol op de Nederlandse markt brengt. Daarom is de bijbehorende marketingcampagne gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

Nieuwe categorie

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: "We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio."
 
Lees ook
Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Grote bedrijven openbaren hun ‘plastic footprint’

Coca-Cola produceerde in 2017 3 miljoen ton plastic. Dat bedrijf en een aantal andere grootverbruikers van plastic verpakkingen voor de consumentenmarkt gaven openheid van zaken aan de Ellen MacArthur Foundation. Coca-Cola maakt, volgens The Guardian, een vijfde van de plastic PET-flessen ter wereld. Per minuut rollen er 200.000 PET-flesjes...

Staatssecretaris Blokhuis keurt voedselkeuzelogo Coca-Cola af

Staatssecretaris Blokhuis keurt voedselkeuzelogo Coca-Cola af

Coca-Cola voerde begin deze maand zijn eigen voedselkeuzelogo in, gebaseerd op het Evolved Nutrition Label. Staatssecretaris Paul Blokhuis betreurt het initiatief en noemt het gebruik van het logo voor één product(groep) “per definitie geen goed idee”.  Het etiket van Coca-Cola lijkt op het ‘verkeerslichtsysteem’...

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Multinationals zetten in op circulair melkboerconcept 'Loop'

Winkelen, ontvangen, genieten, ophalen, reinigen, navullen en hergebruiken. Dat is het mantra van het nieuwe initiatief ‘Loop’, waar multinationals als Nestlé, Unilever, Mondelez, en Danone zich al bij hebben aangesloten. Consumenten krijgen verpakkingen in bruikleen en sturen deze terug wanneer het product op is. Loop is een...