Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Topo ChIco HARD SELTZER_coca cola

Foto: Coca-Cola

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland. 

De hard seltzer-trend komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is de laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje erg populair. De drank bevat geen suiker en bevat minder calorieën dan frisdrank en is eveneens een populair alternatief voor bier.

Drie smaken

Coca-Cola brengt drie smaken op de markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Het is de eerste keer dat Coca-Cola een drankje met alcohol op de Nederlandse markt brengt. Daarom is de bijbehorende marketingcampagne gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

Nieuwe categorie

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: "We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio."
 
Lees ook
Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Twee jaar na het afschaffen van het Vinkje door oud-minister Edith Schippers (VVD) van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) pleit de branchevereniging van supermarkten voor het eerst hardop in de media voor een nieuw voedselkeuze-logo. Na het Vinkje is iets nieuws nodig dat het consumenten makkelijk moet maken om gezonder te eten. Dick Veerman -...

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Uit cijfers van Break Free From Plastic bleek dit jaar dat de bedrijven Coca-Cola, PepsiCo en Nestlé het grootste aandeel hadden in het plastic zwerfafval in Europa. Juist die merken hebben begin dit jaar nieuwe ambities gesteld om het recyclen van hun plastic verpakkingen te bevorderen. Zijn ze echt bereid die vervuiling aan te pakken, of hebben...

Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

Coca-Cola heeft flinke wijzigingen aangekondigd in de top van het bedrijf. Brian Smith wordt per 1 januari benoemd tot COO, een positie die vacant is sinds James Quincey in het voorjaar van 2017 CEO werd. Brian Smith is al sinds 1997 in dienst bij Coca-Cola, en is op dit moment verantwoordelijk voor de divisie Europa, Midden-Oosten en Afrika. Naast...