Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Topo ChIco HARD SELTZER_coca cola

Foto: Coca-Cola

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland. 

De hard seltzer-trend komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Daar is de laag-alcoholische drank van bruiswater met alcohol en een smaakje erg populair. De drank bevat geen suiker en bevat minder calorieën dan frisdrank en is eveneens een populair alternatief voor bier.

Drie smaken

Coca-Cola brengt drie smaken op de markt: Tangy Lemon Lime, Tropical Mango en Cherry Acai. Het nieuwe drankje is geïnspireerd op het 125 jaar oude merk Topo Chico. Het is de eerste keer dat Coca-Cola een drankje met alcohol op de Nederlandse markt brengt. Daarom is de bijbehorende marketingcampagne gericht op consumenten van 20 jaar en ouder.

Nieuwe categorie

Ben Bijnens, Country Director Coca-Cola Nederland: "We hebben er alle vertrouwen in dat we met Topo Chico Hard Seltzer een fantastisch product in handen hebben, in een dynamische nieuwe categorie. De hard seltzer is de afgelopen jaren exponentieel gegroeid in de VS en inmiddels begint deze categorie ook terrein te winnen in Europa. Met onze kracht en kennis van marketing denken we ook een succes te kunnen maken van Topo Chico Hard Seltzer in Nederland. De introductie markeert weer een mooie nieuwe stap in onze evolutie naar een ‘Total Beverage Company’ met een breed productportfolio."
 
Lees ook
Coca-Cola heeft interesse in cannabisdrankjes

Coca-Cola heeft interesse in cannabisdrankjes

Coca-Cola voert gesprekken met Canadese cannabisproducent Aurora Cannabis om mogelijk wiet-drankjes te gaan produceren. Dat bericht de Canadese nieuwszender BNN Bloomberg. Het zou een baanbrekende stap zijn: een iconische frisdrankproducent als Coca-Cola die de marihuanasector betreedt. Toch zeggen bronnen van BNN Bloomberg dat de onderhandeling met...

Coca-Cola gaat in koffie

Coca-Cola gaat in koffie

Het Britse Whitbread verkoopt zijn Costa Coffee-keten aan Coca-Cola voor £3,9 miljard (€4,36 miljard). Dat meldt de BBC. Whitbread was aanvankelijk van plan de koffieketen als afzonderlijke onderneming af te splitsen. Maar verkoop van Costa aan de frisdrankproducent bleek winstgevender. Costa is met 2.400 koffieshops en 1.400 verkooppunten in het buitenland...

Coca-Cola lanceert doorzichtige cola in Japan

Coca-Cola lanceert doorzichtige cola in Japan

Coca-Cola lanceert in Japan een nieuwe colavariant: Coca-Cola Clear. Deze cola is doorzichtig, fris en zonder calorieën en kleurstoffen. De ontwikkeling van het zomerdrankje was een enorme uitdaging voor de Japanse producenten omdat Coca-Cola zijn smaak én kleur te danken heeft aan karamelextracten. Het heeft dan ook een jaar geduurd voordat Coca-Cola...