Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken.

Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract, B-vitamines en een vleugje Coca-Cola. In beide varianten zit dezelfde hoeveelheid cafeïne als in een kop filterkoffie. Het product is straks verkrijgbaar in blikjes van 250 ml.

Maatschappelijk debat

Coca-Cola geeft aan dat ze zich bewust zijn van het maatschappelijke debat rondom energiedranken, en dat ze zich specifiek gaan richten op de 18+-doelgroep. Op deze manier willen ze het product verantwoord op de markt brengen. Daarnaast gaat het bedrijf met sampling en verkooppunten inspelen op locaties waar de oudere doelgroep te vinden is.

The Coca-Cola Company gaat de energiedranken wereldwijd lanceren, maar met een eerste focus op Europa. In Nederland is het vanaf eind april verkrijgbaar bij onder andere supermarkten en tankstations.

Leeftijdsgrens

Opvallend is dat voedselwaakhond foodwatch twee weken terug nog met een oproep kwam. Uit hun onderzoek bleek namelijk dat ruim driekwart van de Nederlanders een leeftijdsgrens wil op de verkoop van energiedranken. Bij Aldi en Lidl is de leeftijdsgrens al ingevoerd, maar bij Albert Heijn en Jumbo nog niet. Staatssecretaris Blokhuis steunt de leeftijdsgrens op energiedrank en vindt dat deze past binnen het preventieakkoord.

Altijd op de hoogte blijven?