Coca-Cola Dongen start productie ‘groene cola’

Coca-Cola in Dongen is begonnen met het uitrollen van de eerste blikjes Coca-Cola life. Deze groene blikjes, met cola waarbij de suiker deels vervangen is door natuurlijke zoetstof stevia, komen vanaf januari in Nederland op de markt.

In Dongen wordt 78 procent van de Coca-Colaproducten geproduceerd die in Nederland worden verkocht. Ook de verschillende verpakkingen van de ‘groene cola’ zullen hiervandaan komen.

Coca-Cola life is de eerste nieuwe introductie binnen het portfolio van Coca-Cola sinds de komst van Coca-Cola Zero, die in 2007 op de Nederlandse markt kwam.

Steviolglycosiden

De nieuwe cola bevat 33 procent minder suiker en calorieën dan het gemiddelde van de cola’s met suiker die in de Benelux verkocht worden. Dit is mogelijk doordat het concern gebruikmaakt van steviolglycosiden, natuurlijke zoetstoffen uit de steviaplant.

Met de introductie van deze innovatie wil Coca-Cola de consument meer keuze bieden in producten met minder calorieën. Het concern brengt in Nederland 15 merken op de markt.

Pepsi ook in groen

Pepsi heeft de verpakking van Pepsi Next eveneens een groene kleur gegeven. Ook Pepsi Next is gezoet met steviolglycosiden en bevat 30 procent minder suiker.

Pepsi kiest ervoor stevia (of steviolglycosiden) niet bij naam te noemen. Het concern meldt alleen 'zoetstof van een natuurlijke bron'.

Lees ook:

Lees ook
Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Coca-Cola brengt energiedrank op de markt

Vanaf eind april worden er twee nieuwe Coca-Cola producten toegevoegd aan het assortiment: Coca-Cola Energy en Coca-Cola Energy no sugar. Met deze cafeïne-bommetjes speelt The Coca-Cola Company in op de groeiende consumentenvraag naar energiedranken. Het nieuwe drankje van Coca-Cola bevat cafeïne van natuurlijke oorsprong, guarana-extract,...