Coca-Cola met stevia in januari naar Nederland

Coca-Cola life (met stevia en minder suiker) wordt in januari in Nederland geïntroduceerd. Het betekent de eerste nieuwe introductie in het Nederlandse Coca-Cola portfolio sinds Coca-Cola Zero in 2007.

Het product is gezoet met een mix van suiker en zoetstoffen uit stevia (stevia-extract steviolglycosiden). Een blikje Coca-Cola life van 330 ml bevat 89 calorieën en 22,1 gram suiker; ruim 33 procent minder calorieën dan de reguliere suikervariant (die 139 calorieën en zo’n 35 gram suiker bevat).

Coca-Cola in Nederland gebruikt stevia al in Sprite en Nestea Green Tea. Het concern wil met Life meer keuze in colavarianten met minder calorieën bieden.

Coca-Cola life zal voor Nederland in de productievestiging in Dongen geproduceerd worden. Hier wordt 78 procent van de Coca-Colaproducten die in Nederland wordt verkocht, al geproduceerd.

Lees ook:

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Pepsi introduceert Next in Nederland (25 februari 2014)

Coca-Cola test tóch stevia in cola (28 juni 2013)

Coca-Cola introduceert stevia-Sprite in Nederland (13 juni 2013)

Coca-Cola: ‘Steviadrinks volgend jaar in Europa’ (24 november 2011)

Lees ook
CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag...

Foodwatch roept voor de vierde keer Suikermaxdag uit

Foodwatch roept voor de vierde keer Suikermaxdag uit

Kinderen krijgen te veel suiker binnen. Ze eten dagelijks twee keer de geadviseerde hoeveelheid. Foodwatch vraagt aandacht voor de overconsumptie van suiker met de Suikermaxdag. Zaterdag 9 juli bereikten Nederlandse kinderen tussen de 4 en 8 jaar oud hun suikerlimiet voor een heel jaar.

Inzicht in verkoop producten Schijf van Vijf

Inzicht in verkoop producten Schijf van Vijf

Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) wil de verkoop van de Schijf van Vijf-producten beter in beeld brengen. Het RIVM en het Voedingscentrum adviseren daarom om de Levensmiddelendatabank, waarin is vastgelegd of producten binnen de Schijf van Vijf vallen, te koppelen aan de verkoopcijfers.