Coca-Cola met stevia in januari naar Nederland

Coca-Cola life (met stevia en minder suiker) wordt in januari in Nederland geïntroduceerd. Het betekent de eerste nieuwe introductie in het Nederlandse Coca-Cola portfolio sinds Coca-Cola Zero in 2007.

Het product is gezoet met een mix van suiker en zoetstoffen uit stevia (stevia-extract steviolglycosiden). Een blikje Coca-Cola life van 330 ml bevat 89 calorieën en 22,1 gram suiker; ruim 33 procent minder calorieën dan de reguliere suikervariant (die 139 calorieën en zo’n 35 gram suiker bevat).

Coca-Cola in Nederland gebruikt stevia al in Sprite en Nestea Green Tea. Het concern wil met Life meer keuze in colavarianten met minder calorieën bieden.

Coca-Cola life zal voor Nederland in de productievestiging in Dongen geproduceerd worden. Hier wordt 78 procent van de Coca-Colaproducten die in Nederland wordt verkocht, al geproduceerd.

Lees ook:

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Pepsi introduceert Next in Nederland (25 februari 2014)

Coca-Cola test tóch stevia in cola (28 juni 2013)

Coca-Cola introduceert stevia-Sprite in Nederland (13 juni 2013)

Coca-Cola: ‘Steviadrinks volgend jaar in Europa’ (24 november 2011)

Lees ook
Eiwitvezels uit soja

Eiwitvezels uit soja

Ojah BV, Nederlandse producent van plantaardige eiwitten, lanceert Plenti ProFiberTM. Voedselfabrikanten kunnen deze eiwitvezels gebruiken bij de ontwikkeling en productie van (deels) plantaardige alternatieven voor dierlijke producten.

Nutri-Score beïnvloedt keuze van de consument

Nutri-Score beïnvloedt keuze van de consument

Voedselkeuzelogo Nutri-Score helpt de consument om gezondere voedingskeuzes te maken. Dat volgt uit een studie uitgevoerd door wetenschappers van de Universiteit Gent. Het logo wordt gebruikt in België, Frankrijk en Spanje. Halverwege 2021 vind je het Nutri-Score-label ook op voedingsproducten in de Nederlandse schappen.

College van Beroep acht reclame Douglas misleidend

College van Beroep acht reclame Douglas misleidend

In een reclame van een anti-veroudering product van Dougles verchijnt de tekst ‘Suiker veroorzaakt rimpels’ in beeld. De Cosun Beet Company diende een klacht in bij de Stichting Reclame Code. De stichting acht de reclame misleidend omdat er geen causaal verband is aangetoond tussen de consumptie van kristalsuiker en het ontstaan van rimpels.