Coca-Cola met stevia in januari naar Nederland

evmi-Coca-Cola Life glazen fles

Coca-Cola life (met stevia en minder suiker) wordt in januari in Nederland geïntroduceerd. Het betekent de eerste nieuwe introductie in het Nederlandse Coca-Cola portfolio sinds Coca-Cola Zero in 2007.

Het product is gezoet met een mix van suiker en zoetstoffen uit stevia (stevia-extract steviolglycosiden). Een blikje Coca-Cola life van 330 ml bevat 89 calorieën en 22,1 gram suiker; ruim 33 procent minder calorieën dan de reguliere suikervariant (die 139 calorieën en zo’n 35 gram suiker bevat).

Coca-Cola in Nederland gebruikt stevia al in Sprite en Nestea Green Tea. Het concern wil met Life meer keuze in colavarianten met minder calorieën bieden.

Coca-Cola life zal voor Nederland in de productievestiging in Dongen geproduceerd worden. Hier wordt 78 procent van de Coca-Colaproducten die in Nederland wordt verkocht, al geproduceerd.

Lees ook:

Coca-Cola met stevia komt naar Europa (12 juni 2014)

Pepsi introduceert Next in Nederland (25 februari 2014)

Coca-Cola test tóch stevia in cola (28 juni 2013)

Coca-Cola introduceert stevia-Sprite in Nederland (13 juni 2013)

Coca-Cola: ‘Steviadrinks volgend jaar in Europa’ (24 november 2011)

Lees ook
Waarom gezond eten ook lekker moet klinken

Waarom gezond eten ook lekker moet klinken

Mensen willen best meer groente eten maar dan moeten zij wel verleid worden door een lekker klinkende naam. Alleen zeggen dat iets op basis van de voedingswaarden gezond is, blijkt niet voldoende om voor de gezonde optie te gaan.

Vezelhennep als eiwit- en oliebron

Vezelhennep als eiwit- en oliebron

HempFlax in Oude Pekela verwerkt sinds 1993 vezels uit lokaal verbouwde hennep. Terwijl hennepteelt na de Tweede Wereldoorlog verboden werd omdat deze geen voedsel opleverde, zijn ‘neutraceuticals’ nu uitgegroeid tot belangrijke markt voor vezelhennep. Eén van de nieuwste loten aan de stam is hennepeiwit. Door naar mogelijkheden...

Diëtisten worden beïnvloed door voedselindustrie, zegt Foodwatch

Diëtisten worden beïnvloed door voedselindustrie, zegt Foodwatch

Diëtisten worden beïnvloed door de ongezonde voedingsindustrie, zo concluderen Foodwatch en het consumentenprogramma Radar. Aanleiding zijn de door de industrie georganiseerde en gefinancierde congressen en symposia waarvoor diëtisten ‘studiepunten’ krijgen als ze die bezoeken. De banden tussen de industrie en de diëtistenvereniging...