Coca-Cola UK verlaagt suikergehalte Life

Coca-Cola heeft in het Verenigd Koninkrijk de hoeveelheid suiker in Coca-Cola Life verminderd en de hoeveelheid van stevia-extract steviolglycosiden opgevoerd. In plaats van 33 procent minder suiker dan de reguliere Coca-Cola gaat het nu om 45 procent minder suiker.

Een 33cl blikje Life komt daarmee op 76 calorieën en 19 gram suiker. Dat meldt Justdrinks.com.

Op Nederlandse markt

De versie van Life met 33 procent minder suiker is nog gewoon op de Nederlandse markt verkrijgbaar. Deze versie kwam in september 2014 op de Britse markt. Het was toen de eerste stevia-variant van de cola van Coca-Cola in Europa. In Nederland is het sinds januari 2015 verkrijgbaar.

De herformulering in de UK werd bekend tijdens de introductie van de wereldwijde marketingstrategie voor Coca-Cola. Hierin worden alle varianten van Coca-Cola samengebracht onder één merkparaplu.

Nodige verbeteren

Volgens COO James Quincey van Coca-Cola is de ‘oude’ Coca-Cola Life de eerste versie met de natuurlijke zoetstof, dus eigenlijk versie 1.0. De komende vijf tot tien jaar moet in zijn ogen nog het nodige verbeteren aan de herformulering van Life.

De verkoop van cola met stevia draaide niet goed in het Verenigd Koninkrijk. Life haalde er een slecht jaar, hoewel de herhaalaankopen boven verwachting draaiden.

Suiker in vuurlinie

In de Britse markten staan suikerhoudende frisdranken op dit moment volop in de vuurlinie. Zelfs de koepelorganisatie van supermarkten pleitte onlangs voor overheidsingrijpen. Dit omdat zelfregulatie de afgelopen tijd niet zou hebben gewerkt.

Er gaan bovendien steeds meer stemmen op om in het Verenigd Koninkrijk een suikertax in te voeren.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

ABN AMRO: Druk op bestedingen remt herstel drankenindustrie

De productie van de drankenindustrie ligt weer boven het niveau van 2019. Veel producenten zijn nog niet over de klap van de coronacrisis heen, terwijl er een nieuwe uitdaging voor de deur staat: dalende consumentenbestedingen. Dat meldt ABN AMRO in de Sectorprognose Food.

Avantium en AmBev sluiten afnameovereenkomst voor PEF voor frisdrankflessen

Avantium en AmBev sluiten afnameovereenkomst voor PEF voor frisdrankflessen

Avantium, technologiebedrijf in hernieuwbare chemie, heeft een afnameovereenkomst getekend met het Braziliaanse brouwerijbedrijf AmBev. AmBev gaat PEF (polyethyleen furanoaat) van Avantium gebruiken om flessen te maken voor frisdranken.

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.