Coca-Cola verkleurt koele verpakking

coca-cola verkleurend

Coca-Cola komt met blikjes en PET-flessen die verkleuren wanneer ze de juiste temperatuur hebben. Tegelijk wordt deze zomer de campagne ‘koel je Coke’ gestart.

In de verpakking van de blikjes en flessen is thermochromische inkt verwerkt, dat blauw en roze kleurt zodra de cola goed koel is. Zo is in één oogopslag te zien of de juiste temperatuur bereikt is. Volgens Coca-Cola is 3 graden Celsius de optimale temperatuur voor de cola.

Thermochromisch

De thermochromische verpakkingen veranderen al van kleur als ze een temperatuur tussen 12 en 3 graden Celsius bereikt hebben. De thermochromische inkt heeft geen invloed op het verpakkingsmateriaal. Zo blijven de flesjes en blikjes recyclebaar.

Vanaf deze week verspreidt Coca-Cola zo’n 106 miljoen van deze thermoverpakkingen binnen Nederland. Het gaat om Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero en Coca-Cola life in diverse formaten.

Beach House

De introductie wordt aangegrepen om een nieuwe zomercampagne te starten, op radio en tv.

Ook maken consumenten met Koel en win kans op een weekendje voor vier personen in het Coca-Cola Beach House aan het strand bij Katwijk, dat deze week geopend is. Ze kunnen winnen door een foto te maken van een gekoeld flesje of blikje en deze in te sturen. De actie loopt tot en met eind augustus.

Productiefout

Consumenten waarbij de verpakkingen niet verkleuren, kunnen het beste eerst de veelgestelde vragen lezen. Als het dan nog niet lukt, moeten ze contact opnemen met Coca-Cola. Door een productiefout zijn er namelijk verpakkingen ingestroomd waarop de actie al wel op de folie vermeld staat, terwijl de flessen in de verpakking nog niet zijn aangepast.

Lees ook:

Lees ook
Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Upfield merken krijgen CO2-informatie op het etiket

Verschillende merken van Upfield, zoals Flora, Becel en ProActiv krijgen eind 2021 informatie over de CO2-voetafdruk op het etiket. Het bedrijf denkt dat meer consumenten voor hun producten kiezen als ze meer informatie tot hun beschikking hebben. Upfield roept branchegenoten op om het initiatief te volgen.

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Vooruit naar vroeger met fris in glas bij SPAR

Internationale supermarktketen SPAR verkoopt in Oostenrijk zijn 5 populairste huismerk dranken in herbruikbare glazen flessen van 1 liter. SPAR ziet deze verandering als een logische stap naar een meer circulaire economie.

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Coca-Cola introduceert de innovatieve KeelClip verpakking

Frisdrankengigant Coca-Cola introduceert de KeelClip, een kleine kartonnen verpakking voor multipacks blik. Bij de KeelClip is de bestaande plastic krimpfolie vervangen door karton. Dit bespaart Coca-Cola jaarlijks 350.000 kilo nieuw plastic.