Coca-Cola verkleurt koele verpakking

Coca-Cola komt met blikjes en PET-flessen die verkleuren wanneer ze de juiste temperatuur hebben. Tegelijk wordt deze zomer de campagne ‘koel je Coke’ gestart.

In de verpakking van de blikjes en flessen is thermochromische inkt verwerkt, dat blauw en roze kleurt zodra de cola goed koel is. Zo is in één oogopslag te zien of de juiste temperatuur bereikt is. Volgens Coca-Cola is 3 graden Celsius de optimale temperatuur voor de cola.

Thermochromisch

De thermochromische verpakkingen veranderen al van kleur als ze een temperatuur tussen 12 en 3 graden Celsius bereikt hebben. De thermochromische inkt heeft geen invloed op het verpakkingsmateriaal. Zo blijven de flesjes en blikjes recyclebaar.

Vanaf deze week verspreidt Coca-Cola zo’n 106 miljoen van deze thermoverpakkingen binnen Nederland. Het gaat om Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola zero en Coca-Cola life in diverse formaten.

Beach House

De introductie wordt aangegrepen om een nieuwe zomercampagne te starten, op radio en tv.

Ook maken consumenten met Koel en win kans op een weekendje voor vier personen in het Coca-Cola Beach House aan het strand bij Katwijk, dat deze week geopend is. Ze kunnen winnen door een foto te maken van een gekoeld flesje of blikje en deze in te sturen. De actie loopt tot en met eind augustus.

Productiefout

Consumenten waarbij de verpakkingen niet verkleuren, kunnen het beste eerst de veelgestelde vragen lezen. Als het dan nog niet lukt, moeten ze contact opnemen met Coca-Cola. Door een productiefout zijn er namelijk verpakkingen ingestroomd waarop de actie al wel op de folie vermeld staat, terwijl de flessen in de verpakking nog niet zijn aangepast.

Lees ook:

Lees ook
Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Coca-Cola betreedt hard selzer-markt

Steeds meer drankenmerken lanceren een eigen hard seltzer. Ook Coca-Cola sluit zich hierbij aan. De frisdrankengigant introduceerde Topo Chico Hard Seltzer in september al op de Latijns-Amerikaanse markt. Nu volgen verschillende Europese landen, waaronder Nederland.

Winnaars NL Packaging Awards 2020 bekend

Winnaars NL Packaging Awards 2020 bekend

De winnaars van van de NL Packaging Awards zijn bekend. Vandaag, op 12 november, maakte de organisatie online alle winnaars bekend. Onder andere de Jumbo Zuivel pakken, de Heineken Cans en de EcoCoolBox van Bunzl vielen in de prijzen.

Digitale lancering Empack Reconnect

Digitale lancering Empack Reconnect

Empack Reconnect, op 17 september, bood de verpakkingscommunity de mogelijkheid om elkaar online te ontmoeten, te netwerken en zaken te doen. Het online event werd bezocht door ongeveer 200 exposanten en 600 unieke bezoekers. Zij gingen met elkaar in discussie in themagerichte netwerklounges en volgden kennissessies.