Coca-Cola vult na anderhalf jaar de positie van COO

coca-cola-462776_1280

Coca-Cola heeft flinke wijzigingen aangekondigd in de top van het bedrijf. Brian Smith wordt per 1 januari benoemd tot COO, een positie die vacant is sinds James Quincey in het voorjaar van 2017 CEO werd.

Brian Smith is al sinds 1997 in dienst bij Coca-Cola, en is op dit moment verantwoordelijk voor de divisie Europa, Midden-Oosten en Afrika. Naast COO wordt hij ook voorzitter van het bedrijf. Wanneer hij in 2019 de taken van operationeel directeur op zich neemt geeft dat CEO James Quincey wat meer ademruimte. De positie was vacant sinds Quincey in mei 2017 tot CEO werd benoemt, en tot nu toe was hij belast met de taken van beide functies.

Naast de aanstelling van een nieuwe COO kondigt Coca-Cola ook de opvolging van CFO Kathy Waller aan, die vertrekt bij het concern. Haar taken worden overgenomen door Joh Murphy, die nu verantwoordelijke is voor de Aziatische divisie van Coca-Cola.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

CEO Makro Nederland vertrekt per 31 december 2021

Paul Peereboom heeft afscheid genomen van zijn functie als CEO bij Makro. Fraser Parker neemt zijn werkzaamheden voorlopig waar, totdat er een nieuwe CEO is gevonden.

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

LIVEKINDLY Collective | Mens & techniek samen in fabriek van de toekomst

Onze samenleving wordt gekenmerkt door constante veranderingen, die een blijvende impact hebben op onze manier van werken. Dit vergt leer- en ontwikkelvermogen van organisaties en medewerkers in de levensmiddelen-industrie. Die veranderingen dwingen bedrijven om bewust na te denken over innovatie: Hoe kan je organisatie continu anticiperen en meebewegen...

Coca-Cola doet grootste overname uit zijn geschiedenis voor een kwart marktaandeel in sportdranken

Coca-Cola doet grootste overname uit zijn geschiedenis voor een kwart marktaandeel in sportdranken

Frisdrankenconcern Coca-Cola legt $5,6 miljard (€4,8 miljard) op tafel om het sportdrankenmerk BodyArmor in te lijven. Het is de duurste overname ooit voor Coca-Cola.