Concept ‘Kwatta’ wint FormuleMasters

Kwatta-pitch315

DOETINCHEM - Het concept ‘Kwatta, chocoladeRocks met een glimlach’ heeft de FormuleMasters Game gewonnen. In dit spel namen foodteams het in de trein tegen elkaar op om vergeten merken te revitaliseren.

 

Ruim 40 foodprofessionals van fabrikanten, foodservice en retail gingen vorige week in random samengestelde teams de strijd met elkaar aan. Dit gebeurde tijdens een bewegend congres annex studiereis in de trein tussen Amsterdam en Berlijn.

Elk team blies een vergeten merk met een formuleconcept nieuw leven in. Ze kregen maximaal 36 uur om een winnend concept te bedenken. Kwatta nam het op tegen De Gruyter, Royco, Lekker en Laag, King Corn en Thank God it’s Friday.

In Berlijn kon tijdens een TrendSafari inspiratie worden opgedaan om het concept te onderbouwen.

‘Snelle pitches’

De 6 verschillende formuleconcepten zijn nog tijdens de terugreis live getest bij een online consumentenpanel. Ook werden in de trein de live pitches met 200 kilometer per uur gehouden, waarna de foodexperts kozen voor team Kwatta, chocoladeRocks.

Het winnende team bestond uit Cindy van der Velde-Kremer van The Greenery, Kees Vlaanderen van Jumbo Diemen, Jeroen Brem van Boska Holland, Ivo van Dijkhuizen van Bake Five en ‘adviseur’Colette Cloosterman-Van Eerd van Jumbo. Zij kregen de jaarlijkse FormuleMasters trofee.

Het bewegende congres, met masterclasses van onder meer Bas Boswinkel, Rob Besseling, René Boender, Huib Lubbers en Colette Cloosterman-Van Eerd, werd voor het eerst georganiseerd onder de naam Retail Shock Berlin.

Lees ook: