Consumenten vinden informatie supermarkten onbetrouwbaar

'De bewuste Nederlandse consument' vindt het lastig om te bepalen welke producten gezond en duurzaam zijn in de supermarkt. Daarnaast zien bewuste consumenten supermarkten, media en fabrikanten als onbetrouwbare bronnen. Dit blijkt uit een consumenten enquête naar transparantie in de supermarkt verricht door onderzoeksbureau’s Questionmark en Epiphany.

Bewuste consumenten

Het onderzoek is uitgevoerd onder de consumentengroep GreenVoice, een onderzoeksgroep bestaande uit 5 procent van de meest bewuste consumenten van Nederland. Verder bleek 21 procent van de ondervraagde consumenten geen enkel merk duurzaam genoeg te vinden. Etiketten worden goed gelezen, maar in de gezondheidsclaims op het etiket heeft de bewuste consument weinig vertrouwen. Niet-gouvernementele organisaties (ngo’s) vertrouwt de bewuste consument wel. Dat schrijft VMT.

Bron: Foodlog

Lees ook
Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

Consument betaalt meer voor boodschappen in de supermarkt

De consument betaalt gemiddeld 18,5 procent meer voor de boodschappen in de supermarkt dan 11 maanden geleden. Dat blijkt uit onderzoek van GfK, meldt NOS.

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

Plastic handgrepen multiverpakkingen frisdrank verdwijnen

De plastic handgrepen van multiverpakkingen frisdrank en water in de supermarkt gaan verdwijnen. Albert Heijn, Jumbo, Coca-Cola in Nederland, en Vrumona hebben besloten om hier mee te stoppen.

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Consument betaalt minder voor vleesvervangers dan voor vlees

Door de inflatie en hoge grondstofprijzen betalen consumenten nu meer voor vlees dan voor vleesvervangers. Dat blijkt uit nieuwe cijfers die supermarktonderzoeker Questionmark in opdracht van ProVeg op een rij heeft gezet.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren