Consumenten vinden informatie supermarkten onbetrouwbaar
'De bewuste Nederlandse consument' vindt het lastig om te bepalen welke producten gezond en duurzaam zijn in de supermarkt. Daarnaast zien bewuste consumenten supermarkten, media en fabrikanten als onbetrouwbare bronnen. Dit blijkt uit een consumenten enquête naar transparantie in de supermarkt verricht door onderzoeksbureau’s Questionmark en Epiphany.
Bewuste consumenten
Het onderzoek is uitgevoerd onder de consumentengroep GreenVoice, een onderzoeksgroep bestaande uit 5 procent van de meest bewuste consumenten van Nederland. Verder bleek 21 procent van de ondervraagde consumenten geen enkel merk duurzaam genoeg te vinden. Etiketten worden goed gelezen, maar in de gezondheidsclaims op het etiket heeft de bewuste consument weinig vertrouwen. Niet-gouvernementele organisaties (ngo’s) vertrouwt de bewuste consument wel. Dat schrijft VMT.
Bron: Foodlog
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
PLUS start met verkoop brood van gisteren
Om voedselverspilling tegen te gaan start PLUS met de verkoop van brood van gisteren. Brood van de versafdeling dat niet op de dag zelf verkocht wordt, kost een dag later 25 cent, 50 cent of 75 cent en is tot 11.00 uur te koop, herkenbaar door stickers en speciale borden bij de broodafdeling.
Consument blijft kiezen voor huismerk
Nederlandse consumenten blijven trouw kiezen voor boodschappen van huismerken, omdat ze de kwaliteit en smaak minstens zo goed vinden en tegelijkertijd veel geld besparen. Dat blijkt uit de Nationale Keuzestress Monitor, een initiatief van onderzoeksbureau MSI Consultants.
Rozijnen in Nederlandse supermarkten vervuild met pesticiden
Uit nieuw onderzoek van voedselwaakhond Foodwatch is gebleken dat rozijnen nog zwaarder besmet zijn met pesticiden dan eerdere jaren. Er zijn zelfs sporen van illegale middelen gevonden.