Consumenten vinden informatie supermarkten onbetrouwbaar

'De bewuste Nederlandse consument' vindt het lastig om te bepalen welke producten gezond en duurzaam zijn in de supermarkt. Daarnaast zien bewuste consumenten supermarkten, media en fabrikanten als onbetrouwbare bronnen. Dit blijkt uit een consumenten enquête naar transparantie in de supermarkt verricht door onderzoeksbureau’s Questionmark en Epiphany.

Bewuste consumenten

Het onderzoek is uitgevoerd onder de consumentengroep GreenVoice, een onderzoeksgroep bestaande uit 5 procent van de meest bewuste consumenten van Nederland. Verder bleek 21 procent van de ondervraagde consumenten geen enkel merk duurzaam genoeg te vinden. Etiketten worden goed gelezen, maar in de gezondheidsclaims op het etiket heeft de bewuste consument weinig vertrouwen. Niet-gouvernementele organisaties (ngo’s) vertrouwt de bewuste consument wel. Dat schrijft VMT.

Bron: Foodlog

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen minder vlees bij combinatie prijsverhoging en informatie over milieuschade

Consumenten kopen 36 procent minder vlees in de supermarkt als zowel de prijzen worden verhoogd en ze meer informatie krijgen over de milieuschade door vleesproductie. Dit moet wel in combinatie gebeuren, melden het RIVM en de Vrije Universiteit.

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Hoge kwaliteit etikettering steeds meer een must

Hoge kwaliteit etikettering steeds meer een must

Een etiket bevat dé informatie die een consument nodig heeft voor het maken van een aankoop. Best belangrijk dus dat een etiketteringsproces goed is ingericht. Niet alleen voor de consument, maar ook voor de tracebility van het product en de ingrediënten.