Consumenten vinden informatie supermarkten onbetrouwbaar
'De bewuste Nederlandse consument' vindt het lastig om te bepalen welke producten gezond en duurzaam zijn in de supermarkt. Daarnaast zien bewuste consumenten supermarkten, media en fabrikanten als onbetrouwbare bronnen. Dit blijkt uit een consumenten enquête naar transparantie in de supermarkt verricht door onderzoeksbureau’s Questionmark en Epiphany.
Bewuste consumenten
Het onderzoek is uitgevoerd onder de consumentengroep GreenVoice, een onderzoeksgroep bestaande uit 5 procent van de meest bewuste consumenten van Nederland. Verder bleek 21 procent van de ondervraagde consumenten geen enkel merk duurzaam genoeg te vinden. Etiketten worden goed gelezen, maar in de gezondheidsclaims op het etiket heeft de bewuste consument weinig vertrouwen. Niet-gouvernementele organisaties (ngo’s) vertrouwt de bewuste consument wel. Dat schrijft VMT.
Bron: Foodlog
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Alle Nederlandse supermarkten eind 2023 over op Beter leven-kip
Eind 2023 heeft alle kip in de Nederlandse supermarkten minimaal één ster Beter Leven. “Een wereldwijde primeur. We zijn trots op de Nederlandse supermarkten en de kipsector dat zij kiezen voor een diervriendelijkere houderij,” zegt Anne Hilhorst van Wakker Dier.
Albert Heijn wint titel ‘beste chocoladeschap’ voor de tiende keer
Albert Heijn is voor de tiende keer de best scorende supermarkt in het Chocolade Categorierapport. Dit blijkt uit onderzoek van GfK in opdracht van Nestlé onder ruim 6.000 huishoudens, waarin voor 23 winkelformules de waardering voor het chocoladeschap is gemeten.
FoodPersonality reikt FoodAwards uit
FoodPersonality heeft bekend gemaakt wie de winnaars zijn van de FoodAwards 2021. Twintig producten kregen een award voor hun supermarktintroductie in het afgelopen jaar.