CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt

CoolBest

Beeld: CoolBest

De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.

De smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange worden beschikbaar in de meeneemverpakking. Tegelijkertijd lanceert CoolBest drie verschillende smoothies in meeneemflessen. Het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment vooral in supermarkten en richtte zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. De doelgroep heeft echter "verschillende activiteiten op een dag", waardoor de aankopen veel 'Out of Home' plaatsvinden. CoolBest wil zich sterk gaan focussen op die aankopen. De stap van CoolBest is opvallend, omdat de coronacrisis met name grote invloed heeft op de ‘Out of Home’-markt.  

Campagnes

CoolBest gaat de nieuwe producten in de markt zetten met verschillende activaties en campagnes. De nieuwe verpakkingen volgen kort na de lancering van CoolBest IJs. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest.

Bron: CoolBest

Lees ook
Lezing op Food Technology: corona en voedselfraude

Lezing op Food Technology: corona en voedselfraude

“De coronatijd zorgt ervoor dat er extra kans is op gesjoemel met ingrediënten en de herkomst van producten”, aldus Hans van der Moolen, International Food Fraud Consultant bij Eurofins. Tijdens dag 2 van Food Technology vertelt de expert hoe je voedselfraude kunt herkennen, inclusief tips om het tegen te gaan.

Overheid stopt met reguliere coronasteun aan bedrijven

Overheid stopt met reguliere coronasteun aan bedrijven

Vanaf 1 oktober stopt de overheid met coronasteun aan bedrijven. Alleen voor sectoren die nog niet helemaal van het slot kunnen, zoals de evenementensector en de nachthorea, komt er een regeling. Dat maakte de overheid 30 augustus bekend.

Nederlandse economie groeit weer

Nederlandse economie groeit weer

De Nederlandse economie groeide het tweede kwartaal van 2021 met 3,1 procent. Dat blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De economie is nog niet terug op het niveau van voor de coronacrisis, maar door de versoepelingen van de maatregelen is er weer groei.