CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt

CoolBest

Beeld: CoolBest

De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.

De smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange worden beschikbaar in de meeneemverpakking. Tegelijkertijd lanceert CoolBest drie verschillende smoothies in meeneemflessen. Het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment vooral in supermarkten en richtte zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. De doelgroep heeft echter "verschillende activiteiten op een dag", waardoor de aankopen veel 'Out of Home' plaatsvinden. CoolBest wil zich sterk gaan focussen op die aankopen. De stap van CoolBest is opvallend, omdat de coronacrisis met name grote invloed heeft op de ‘Out of Home’-markt.  

Campagnes

CoolBest gaat de nieuwe producten in de markt zetten met verschillende activaties en campagnes. De nieuwe verpakkingen volgen kort na de lancering van CoolBest IJs. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest.

Bron: CoolBest

Lees ook
Innamepunten voor plastic statiegeldflesjes op NS-stations

Innamepunten voor plastic statiegeldflesjes op NS-stations

Vanaf vandaag kunnen op Utrecht Centraal lege plastic flesjes met statiegeld ingeleverd worden. Het is het eerste treinstation in Nederland met een innamepunt voor statiegeldflesjes. NS heeft het streven om uiteindelijk op 50 stations innamepunten te hebben. Dit jaar nog komen er ook automaten op Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal...

Zorgen om stageplekken bij mkb-bedrijven door oplopende kosten

Zorgen om stageplekken bij mkb-bedrijven door oplopende kosten

Op dit moment kan de overgrote meerderheid van de mbo-studenten een geschikte stageplek vinden, blijkt uit nieuwe cijfers van Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven (SBB). De organisatie waarschuwt wel voor een tekort in de nabije toekomst. Wanneer het midden- en kleinbedrijf (mbk) zoals bakkers en slagers deels omvalt als gevolg...

Avantium en AmBev sluiten afnameovereenkomst voor PEF voor frisdrankflessen

Avantium en AmBev sluiten afnameovereenkomst voor PEF voor frisdrankflessen

Avantium, technologiebedrijf in hernieuwbare chemie, heeft een afnameovereenkomst getekend met het Braziliaanse brouwerijbedrijf AmBev. AmBev gaat PEF (polyethyleen furanoaat) van Avantium gebruiken om flessen te maken voor frisdranken.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren