CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt

CoolBest

Beeld: CoolBest

De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.

De smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange worden beschikbaar in de meeneemverpakking. Tegelijkertijd lanceert CoolBest drie verschillende smoothies in meeneemflessen. Het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment vooral in supermarkten en richtte zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. De doelgroep heeft echter "verschillende activiteiten op een dag", waardoor de aankopen veel 'Out of Home' plaatsvinden. CoolBest wil zich sterk gaan focussen op die aankopen. De stap van CoolBest is opvallend, omdat de coronacrisis met name grote invloed heeft op de ‘Out of Home’-markt.  

Campagnes

CoolBest gaat de nieuwe producten in de markt zetten met verschillende activaties en campagnes. De nieuwe verpakkingen volgen kort na de lancering van CoolBest IJs. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest.

Bron: CoolBest

Lees ook
Inproba verduurzaamt

Inproba verduurzaamt

Inproba zet twee stappen richting duurzaamheid. Ten eerste zijn vanaf heden alle sambals en chilisauzen van het oriental foods-merk voorzien van het Rainforest Alliance Certified keurmerk. Daarnaast worden beide vanaf nu verpakt in 100% gerecyclede PET flessen.

Banken verwachten krimpjaar

Banken verwachten krimpjaar

Het coronavirus domineerde de afgelopen maanden het gesprek op zo’n beetje alle vlakken: politiek, maatschappelijk, cultureel maar ook economisch. Voorspellingen zijn lastig, omdat niemand daadwerkelijk weet hoe we het beste met het virus om kunnen gaan én welke gevolgen de maatregelen hebben op alle aspecten van de samenleving. Toch zijn...

Wat kan de voedingsindustrie leren van de coronacrisis?

Wat kan de voedingsindustrie leren van de coronacrisis?

De Technische Unie verzorgde begin september een webinar over de lessen die de voedselindustrie kan leren van COVID-19. De Technische Unie is de grootste Nederlandse groothandel voor de industrie op het gebied van Maintenance, Repair en Overhaul (MRO) en Original Equipment Manufacturing (OER). Wouter Burggraaf, de eigenaar van adviesbureau Burggraaf...