CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt

CoolBest

Beeld: CoolBest

De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.

De smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange worden beschikbaar in de meeneemverpakking. Tegelijkertijd lanceert CoolBest drie verschillende smoothies in meeneemflessen. Het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment vooral in supermarkten en richtte zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. De doelgroep heeft echter "verschillende activiteiten op een dag", waardoor de aankopen veel 'Out of Home' plaatsvinden. CoolBest wil zich sterk gaan focussen op die aankopen. De stap van CoolBest is opvallend, omdat de coronacrisis met name grote invloed heeft op de ‘Out of Home’-markt.  

Campagnes

CoolBest gaat de nieuwe producten in de markt zetten met verschillende activaties en campagnes. De nieuwe verpakkingen volgen kort na de lancering van CoolBest IJs. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest.

Bron: CoolBest

Lees ook
FNLI presenteert plan voor duurzame verpakkingen

FNLI presenteert plan voor duurzame verpakkingen

De FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie) publiceerde deze week een concreet plan om verpakkingen in de levensmiddelensector te verduurzamen. Het zogenoemde Brancheverduurzamingsplan 2019-2025 moet vooral de achterblijvers een stap verder helpen. Een 'instapmodel' noemt de FNLI het plan, dat op het eerste gezicht degelijk en concreet...

RePETitive Packaging maakt compleet recyclebare drinkverpakking

RePETitive Packaging maakt compleet recyclebare drinkverpakking

Veel drinkpakjes en de zakjes van bijvoorbeeld Capri Sun zijn, door het laagje aluminium aan de binnenkant, slecht te recyclen. Het consortium RePETitive Packaging is bezig met de realisatie van een nieuw soort drinkverpakking. De herbruikbare pouch bestaat uit alleen PET, en is dus makkelijk te recyclen. Onder de naam RePETitive Packaging heeft Searious...

Coca-Cola investeert in recycling-techniek van Ioniqa

Coca-Cola investeert in recycling-techniek van Ioniqa

Coca-Cola verstrekt een lening aan het Nederlandse Ioniqa Technologies voor de ontwikkeling van hun technologie waarmee hoogwaardig gerecycled plastic kan worden gemaakt uit moeilijk recyclebaar PET-afval. Coca-Cola hoopt hiermee de ontwikkeling te versnellen en hoogwaardig PET te verkrijgen uit gerecycled materiaal. Ioniqa heeft een eigen recyclingtechnologie...