CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt

CoolBest

Beeld: CoolBest

De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.

De smaken Strawberry Hill, Mango Dream en Premium Orange worden beschikbaar in de meeneemverpakking. Tegelijkertijd lanceert CoolBest drie verschillende smoothies in meeneemflessen. Het bedrijf verkoopt zijn producten op dit moment vooral in supermarkten en richtte zich hoofdzakelijk op thuisgebruik. De doelgroep heeft echter "verschillende activiteiten op een dag", waardoor de aankopen veel 'Out of Home' plaatsvinden. CoolBest wil zich sterk gaan focussen op die aankopen. De stap van CoolBest is opvallend, omdat de coronacrisis met name grote invloed heeft op de ‘Out of Home’-markt.  

Campagnes

CoolBest gaat de nieuwe producten in de markt zetten met verschillende activaties en campagnes. De nieuwe verpakkingen volgen kort na de lancering van CoolBest IJs. “Het gaat goed met CoolBest. We groeien gestaag en hebben zelfs de stap naar de ijscategorie gezet; en met succes! In out of home spelen we helaas nog geen rol van betekenis met CoolBest en daar hopen we nu verandering in te brengen”, zegt Tim van der Hulst, Marketing Manager van CoolBest.

Bron: CoolBest

Lees ook
Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Dit doen de drie grootste zwerfvuilmerken aan het plasticprobleem

Uit cijfers van Break Free From Plastic bleek dit jaar dat de bedrijven Coca-Cola, PepsiCo en Nestlé het grootste aandeel hadden in het plastic zwerfafval in Europa. Juist die merken hebben begin dit jaar nieuwe ambities gesteld om het recyclen van hun plastic verpakkingen te bevorderen. Zijn ze echt bereid die vervuiling aan te pakken, of hebben...

KIDV komt met verpakkingen-recyclecheck voor bedrijven

KIDV komt met verpakkingen-recyclecheck voor bedrijven

Het Kennisinstituut Duurzaam Verpakken ontwikkelt een recyclecheck voor kunststof verpakkingen. Dat onthulde de organisatie gisteren tijdens een verdiepingsbijeenkomst over recycling. Met de tool kunnen bedrijven checken of hun verpakkingen goed te recyclen zijn. Met de recyclecheck kunnen bedrijven door een reeks vragen in te vullen nagaan of hun kunststof...

Unilever werkt met Ioniqa en Indorama Ventures aan PET-afval

Unilever werkt met Ioniqa en Indorama Ventures aan PET-afval

Unilever heeft een samenwerking aangekondigd met startup Ioniqa en Indorama Ventures, wereldwijd de grootste producent van PET, om samen een pioniersrol te vervullen bij de ontwikkeling van een nieuwe technologie die PET-afval omzet in zuivere plastic grondstoffen voor gebruik in voedselverpakkingen. Ioniqa heeft een gepatenteerde technologie ontwikkeld...