Corbion opent nieuwe fabriek in Gorinchem

CorbionLogo_FC_tagline_turquoiseXL

Corbion heeft een gloednieuwe fabriek in Gorinchem geopend voor de productie van azijnpoeder. Dit poeder verkoopt de ingrediëntenproducent als clean label alternatief voor synthetische additieven om de houdbaarheid van voedingsmiddelen te verbeteren.

Het poeder is onderdeel van de Verdad-productlijn van Corbion: additieven op basis van azijn, fermentatieproducten en andere natuurlijke ingrediënten. “De azijnpoederoplossingen van Corbion zijn erg effectief in het verbeteren van de veiligheid en de shelf life van talloze voedingsmiddelen”, aldus Peerbooms.

Investering

De nieuwe fabriek is een flinke investering voor Corbion, die hiermee de continuïteit en kwaliteit van het azijnpoeder wil garanderen voor de klant. “We willen nog betere manieren ontwikkelen om de eigenschappen van azijn als natuurlijk conserveringsmiddel te benutten,” zegt Ruud Peerbooms, senior vice-president Food bij Corbion. “Door onze azijnproductie grotendeels in house te verplaatsen kunnen we dat veel beter en efficiënter voor elkaar krijgen.”

Clean label

Peerbooms verwacht dat de vraag naar clean label additieven alleen maar zal groeien. “De clean label beweging is geen trend meer. Azijnpoeder is van groot belang voor de toekomst van duurzame, clean label conserveringsmiddelen.”

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
EVMI 4 goes digital

EVMI 4 goes digital

Editie 4 van EVMI staat nu voor je klaar als digitaal magazine. Blader online door alle artikelen over het thema Ingrediënten én andere actuele onderwerpen en bedrijven uit de voedingsmiddelenindustrie.

Prof. Remko Boom eerste keynote speaker op Food Technology

Prof. Remko Boom eerste keynote speaker op Food Technology

Om de duurzaamheidsdoelen op het gebied van voedselproductie te halen, moeten we onze perceptie van wat een ingrediënt is veranderen. Maar hoe? En wat is daarvoor nodig? Dat vertelt keynote speaker professor Remko Boom tijdens de eerste presentatie op Food Technology 2021.

De kortste route naar voedselveiligheid

Het op de markt brengen van nieuwe vlees- en pluimveeproducten kost tijd en volgens veel verwerkers wordt er te veel aan validatietesten besteed.