Corbion streeft naar een hogere autonome omzetgroei

10 november 2017

Corbion presenteerde tijdens de Capital Markets Day voor analisten en beleggers strategie update voor de periode 2018-2021 onder de noemer Creating Sustainable Growth. Met deze strategie streeft Corbion naar een hogere autonome omzetgroei van 3 tot 6 procent op jaarbasis. De afgelopen jaren legde Corbion met haar Disciplined Value Creation strategie een solide fundament voor de onderneming.

Tjerk de Ruiter, CEO van Corbion: "Sinds 2014 hebben we grote vorderingen gemaakt met het bouwen van een sterk Corbion. We hebben vorm gegeven aan één coherente onderneming en gedisciplineerd waarde gecreëerd. Nu zijn we klaar voor de volgende fase, met verhoging van de autonome omzetgroei en aanhoudende waarde creatie voor onze stakeholders. Als innovator willen we vooroplopen met duurzame ingrediëntoplossingen, waarbij we bewuste keuzes bieden die specifiek zijn afgestemd op het creëren van waarde voor de klant. "

Groei-initiatieven

Binnen Ingredient Solutions geeft Corbion prioriteit aan de volgende groei-initiatieven:

  • Bakery gaat uitbreiden in Latijns-Amerika. In de VS gaat Bakery zich richten op sneller groeiende segmenten, zoals de markt voor zoete bakkerijwaren en het foodservicekanaal.
  • Binnen Meat gaat Corbion het huidige portfolio met antimicrobiële/conserveringsingrediënten uitbreiden naar een breder aanbod van ingrediëntoplossingen.
  • In Biochemicals continueert Corbion de portfoliobenadering op basis van melkzuur, gedreven door nieuwe innovaties zoals de resorbeerbare polymeertoepassingen in Biomedical.

Binnen Innovation Platforms zijn er verschillende initiatieven die op het punt staan een betekenisvolle bijdrage te leveren aan de omzet in PLA (joint venture met Total) en DHA (joint venture met Bunge). Daarnaast blijven andere organische zuren zoals FDCA en biobarnsteenzuur onderdeel van Corbion's strategisch innovatieprogramma.

Ter ondersteuning van deze groei-initiatieven gaat Corbion meer investeren in R&D. De R&D-uitgaven als percentage van de omzet zullen oplopen van 3 tot 4 procent. Tegelijkertijd wordt de organisatie aangepast aan het oplossingenmodel, met extra focus op klantwensen, co-creatie en verkoopondersteuning.

Lees ook

     

Altijd op de hoogte blijven?